Responder

Hvordan slette en person?

I dette forum kan man stille alle tekniske spørsmål som gjelder bruk av GeneaNets database  : ulike søk, personlige opplysninger osv. Oppgi konkrete eksempler hver gang du stiller et spørsmål : navn, tillegg…)

Moderador: reidars

oddfredriksen
male
Mensajes: 2
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hei
Har problemer med å slette en person i treet mitt. Når jeg sletter en person, forsvinner personnavnet og andre opplysninger, men "personboksen" står der fremdeles. I stedet for navn og født/død, står det spørsmålstegn. Jeg føler at jeg har prøvd alt, men får ikke slettet "personboksen".
Slette en person.JPG
Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh Odd Fredriksen
reidars
male
Moderator
Mensajes: 167
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Såvidt jeg kan se er denne personen (No name) fremdeles koblet til en ektefell. Du må slette denne koblingen før du kan få fjernet hele boksen. Det gjør du ved å velge rediger ektefelle og klikke fjerne alle koblinger til denne personen (nederst i bildet)-
Vær oppmerksom på at det ikke er koblet flere persone til den du vil fjerne. Ta gjerne en sikkerhetskopi dersom du er usikker.
oddfredriksen
male
Mensajes: 2
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Tusen takk for hjelpen :)
jannper
jannper
Mensajes: 8
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Jeg har prøvd å gjøre som du har svart angående sletting av personer, men det fungerer ikke hos meg. Jeg sitter fortsatt med ett ektefelle med ? i tillegg til den som er riktig. I tillegg sitter jeg med dobble barn som jeg ikke får slettett. Kan jeg sende bilde av treet på disse noen steder?
reidars
male
Moderator
Mensajes: 167
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hvilken person i slektstreet ditt dreier dette seg om? Navn på person(er) som har tilknytting.
Ta et screen-shot av treet der du har disse problemene og legg ved her i forumet.
jannper
jannper
Mensajes: 8
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hei.
Takk for det. Jeg har det. har lagt det ved herImagen
Adjuntos
Slektstre.JPG
reidars
male
Moderator
Mensajes: 167
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
jannper escribió: 04 Enero 2021, 13:19 Hei.
Takk for det. Jeg har det. har lagt det ved herImagen
Såvidt jeg kan se har Jann-Per Aspevik et forhold til personen ??. Dette forholdet må fjernes før personen ?? kan slettes.
Klikk på rediger/blyanten>rediger ektefelle. Helt nederst skal du se "fjern alle. lenkene mellom disse personene". Klikk på den.
Vær sikker på at du har disse to personene i fokus før du fjerner lenke. Dersom det er lenker til andre personer mister du også disse forbindelsene. Ta backup før du utfører dette.
Når du har fjernet lenken kan du få slettet denne personen (??). Den vil da sees som en boks uten forbindelser.
reidars
male
Moderator
Mensajes: 167
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Fikk du ordnet sletting av personen?
jannper
jannper
Mensajes: 8
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hei.
Jeg har prøvd det, men det hjelper boksen med? står der fortsatt
jannper
jannper
Mensajes: 8
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hei.
Jeg fikk slettet den ektefelle boksen med ?.
Men jeg får u\ikke rettett opp mine barn. Her ligger det dobble barn. Når jeg sletter den ene, så forsvinner ogs den andre med samme navn.
Hvordan får jeg fjernet dobble personer?
Adjuntos
Mitt slektstre.JPG
reidars
male
Moderator
Mensajes: 167
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hei, du må redigere familie først. Dvs. at du må fjerne det ene barnet fra familien. Før du gjør det må du hente frem den personen du ønsker å fjerne. Noter hele navnet inklusive nummeret som vises til høyre for fornavnet. Deretter velger du familiefaren ( i dette tilfellet deg selv). Velg blyanten og rediger ektefelle (relasjon). Deretter ruller du nedover til du kommer til barn. Her fjerner du linken for det ønskede barn. (det står "ikke valgt" i parentes, dette er misvisende. Det skulle stått "fjern lenke". Dårlig oversettelse). Da er dette barnet koblet fra familien (du må trykke på Send) og du kan nå søke opp dette barnet vha navn. Sjekk at barnet nå står som selvstendig individ uten tilknytting til noen familie. Når du har sjekket det, kan du slette personen, dvs. barnet.

Dersom du sletter barnet uten å koble fra familien blir alle personer med samme identitet slettet. Det er viktig å være klar over relasjonene til personer i slektstreet når man driver med dette. Ta backup først, det er alltid lurt. Lykke til.

NB! Den dårlige oversettelsen nevnt ovenfor skal nå være endret.
Responder

Volver a “Tekniske spørsmål”