Responder

DNA

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderador: janolofh

Usuario no inscrito (jvanhal)
avatar

DNA

Mensaje por jvanhal »

Jag har laddat upp 3 olika DNA. mig själv och mina föräldrar, hur och var tildelar jag DNA:et till rätt förälder?
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Mensajes: 333
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: DNA

Mensaje por jhjalmered »

Hej
Du kan, enligt Dataskyddsförningen (DSF), bara ladda ner Dina egna DNA-data. Andra DNA-data kan inte länkas till trädoch kaninte användas för DNA-matchningar.

Jan-Olof
palter
male
Mensajes: 2
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: DNA

Mensaje por palter »

Och enligt dig hur administrerar jag då flera DNA-resultat för olika personer?
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Mensajes: 333
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: DNA

Mensaje por jhjalmered »

Hej

Det är inte möjligt att ladda ner någons DNA-data på ditt konto.
Den andra personen måsta skapa ett eget konto på Geneanet och där ladda ner sina egna DNA-data.

Jan-Olof
palter
male
Mensajes: 2
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: DNA

Mensaje por palter »

jhjalmered escribió: 24 Febrero 2023, 15:55 Det är inte möjligt att ladda ner någons DNA-data på ditt konto.
Den andra personen måsta skapa ett eget konto på Geneanet och där ladda ner sina egna DNA-data.
Hej och tack för svar!

Tyvärr så är det inte riktigt klart för det går uppenbart att göra det. Jag laddade upp min sambos data och valda henne i mitt träd och länkade ihop dessa. Men vad som händer i bakgrunden vet jag inte för mina träffar visades då på henne.

Men då är det alltså precis som FTDNA att varje person har ett eget konto.

Trevlig helg!

//P-A
Responder

Volver a “Tekniska frågor”