Responder

Kan geen personen meer bijwerken!

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
mvanaken76
male
Mensajes: 3
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Sinds een week kan ik geen enkele persoon in mijn stamboom meer bijwerken.

Ik doe de nodige aanpassingen, klik op het knopje "Bevestigen", en dan gebeurt er.. NIETS! Ik kan zolang wachten als ik wil: er gebeurt niets en mijn aanpassingen worden niet opgeslagen.

Ook al geprobeerd: diverse browsers, cache opkuisen,...

Heeft iemand anders dit al meegemaakt? Hoe kom ik in contact met de systeembeheerders?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10960
Ik vermoed dat ´geen enkele´ enigszins overdreven is.
Het probleem zal waarschijnlijk liggen in een mogelijke fout binnen het gezin waar U aanvullingen of correcties wilt doen. Eerst die mogelijke fout opzoeken en corrigeren, en daarna kunt U daar dan weer gewoon verder werken.

Als U inlogt op Geneanet, dan staat U op de hoofdpagina, met in het midden de laatst bekeken of bewerkte personen. Rechts daarvan kunt U klikken op het cijfertje voor ´mogelijke fouten´. U komt als Premiumgebruiker dan in een lijst met mogelijke fouten, en kunt van daaruit eenvoudig naar de profielen van de betreffende personen om de data te controleren, en eventueel aan te passen.

Ik raad U aan deze mogelijke fouten eens te bekijken en te corrigeren. Dat voorkomt dat U later weer eens aanvullingen of correcties niet kunt bevestigen. Het systeem laat namelijk niet toe dat U voortborduurt op mogelijke fouten. Dat is ook in Uw voordeel, want U wilt uiteraard een stamboom creëren die klopt.
mvanaken76
male
Mensajes: 3
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank u Wim. U hebt helemaal gelijk. Het probleem is opgelost.

Het zou wel niet verkeerd zijn als de applicatie zou melden waarom het een bijwerking weigert. Misschien een suggestie te verbetering?

Mathias Van Aken
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10960
Het is ondertussen eigenlijk al algemeen bekend dat er bij het niet kunnen bevestigen van een aanvulling of correctie, zich naar alle waarschijnlijkheid een mogelijke fout bevindt binnen het gezin. Dat is in het afgelopen jaar ook al ettelijke malen gemeld hier op het forum.

Het wordt blijkbaar niet nodig geacht om daar een aparte melding voor te programmeren. Deze fouten kunnen namelijk slechts ingevoerd worden middels een gedcom. Bij handmatige invoer op Geneanet zelf kon het soms ook wel, maar dan volgde er altijd een melding bij bevestiging, en die moet men dan dus niet negeren.

Een bijkomend voordeel van het niet melden van waarom het gebeurt, is dat er vervolgens wederom aandacht wordt besteed op het forum aan de lijst van mogelijke fouten, in de hoop dat gebruikers deze eens gaan nazien en corrigeren. Geneanet heeft blijkbaar liever dat ik het hier steeds weer verklaar ;).

In de wekelijkse meldingen op naam wordt er tegenwoordig overigens ook gewaarschuwd voor mogelijke fouten in vondsten.
smesmane
male
Mensajes: 70
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
U spreekt van fouten, maar hoe kan ik mijn stamboom laten doorzoeken op mogelijke fouten?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10960
Ik spreek over mogelijke fouten, en U kunt, als Premiumlid, Uw stamboom daarop vanaf elk scherm controleren door te klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens te kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren' en 'Stamboom nakijken'.
Als er mogelijke fouten in Uw bestand aanwezig zijn, dan volgt er een lijstje met namen met daarachter een beschrijving van de mogelijke fout. Als het geen mogelijke fout is, dan kunt U het negeren door op het rode kruisje achter in de kolom te klikken.

Staat u op een profiel van een persoon, dan kunt U klikken op de naam van de stamboom links in de banner, en vervolgens klikt U in het grote menu dat dan verschijnt, in de kolom 'Bewerken' op 'Stamboom nakijken'.

Gelijk na inloggen kunt U tevens klikken op het cijfertje vóór 'Mogelijke fouten' rechts in het scherm (maar alleen als er al automatisch fouten werden ontdekt).

Er zijn dus meerdere wegen die naar deze controle-optie leiden.

Soms genereert één foutieve datum overigens meerdere fouten, zoals bijvoorbeeld bij Jan Baptist van Royen (1771). Hij werd geboren na zijn eigen huwelijk, en zijn twee kinderen werden geboren voor zijn eigen geboorte. Dat levert 5 meldingen op, terwijl er waarschijnlijk maar een datum foutief hoeft te zijn.
Ergens vermoed ik dat U hem verwisseld heeft met zijn oom Joannes Baptist van Royen (1740), want zou deze oom in 1766 met Barbara Dierickx gehuwd zij, dan kloppen de tijdlijnen.
Responder

Volver a “Geneanet : technische vragen”