Responder

Doopakte 21 februari 1636 Joanna Van Wassenhove

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
janvanwassenhove9831
male
Mensajes: 387
Graag kreeg ik enige hulp bij het ontcijferen van de doopakte van Joanna VW - doopregister Merendree 1636.
Ik ben niet zeker van de datum.
Is de voornaam van de vader Matheus?
Ik vermoed dat de voornaam van de moeder Petronilla is.
Maar wat er daarna komt weet ik niet (behalve "nata")
Kan iemand mij helpen aub?

De link naar de doopakte in het doopregister van Merendree 1636 scherm 15 links onderaan:
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0514_111195_109890_DUT/inventarisnr/I1111951098903022/level/file/scan-index/15/foto/514_1075_000_02012_000_B_0025
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3537
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Goede morgen.
Ik denk dat er staat dat op 21 februari Joanna werd gedoopt, dochter van Mathias Van Wassenhove en Petronella Van Dale, uit een illegimo thoro = onwettelijk bed (ongehuwden). Ze werd geboren op 20° van dezelfde maand rond tien (decimus ?) uur? Doopheffer Joanna Van Dale.
Mvg
William
kvoet
male
Mensajes: 3115
Goedenavond,

Hierbij - ter info - de transcriptie en vertaling. William had het met zijn versie bij het rechte eind:

21 bapt(isata) e(st) Jo(ann)a filia Matthei van
Wassenhove et Petronellae van Dale
ex illeg(itt)imo thoro nata 20 eiusdem
circa decimam
Suscept(rix) Susanna van Dale


De 21ste (februari 1636) is gedoopt: Joanna, dochter van Mattheus van Wassenhove en van Petronella van Dale, uit een overspelige relatie geboren de 20ste van dezelfde (maand) rond het tiende (uur) (= tussen 9 u en 10 u 's ochtends).
Doophefster: Susanna van Dale

Mvg
Kris
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”