Responder

- - - geboorteakte Warequier - - -

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
tesjor
tesjor
Mensajes: 265
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
:arrow: kan iemand een kleine inhoud vertalen van deze akte.Deze link is wel van MyHeritage en niet iedereen kan het openen. Het is in het frans en gezien dat ik de taal niet machtig ben .
Warequier
Warequier
https://www.myheritage.nl/research/collection-10944/france-nord-civil-births-1820-1915?action=showRecord&itemId=2259434-M&indId=individual-190038822-8000221&s=190038822&rfr=mbs#fullscreen
Última edición por tesjor el 08 Julio 2021, 15:00, editado 1 vez en total.
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3534
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Goede middag,

Het jaar 1887, op zestien september om één uur ’s avonds, voor ons Eduard Fremaux burgemeester officier van de burgerlijke stand van de gemeente Santes, kanton Haubourdin, arrondissement Lille, verscheen Henri Joseph Waroquier, achtentwintig jaar oud, postbode, geboren en gedomicilieerd in Santes, die ons een kind van het mannelijk geslacht heeft getoond, waarvan hij verklaard heeft dat hij geboren is in zijn woning gelegen in deze gemeente, in het Pays Perdu (is een wijk van Santes), vandaag om zeven uur ’s morgens, en van Philomène Henriette Leclercq, dertig jaar oud, geboren in Herlies en gedomicilieerd in Santes, huishoudster, zijn echtgenote, aan welk kind hij de voornamen van Henri Désiré heeft gegeven. Genoemde presentatie (= vertoning van het kind) en verklaring werden gedaan in aanwezigheid van Henri Hazebroucq, zevenenveertig jaar oud, herbergier, en van Désiré Wibaux, achtenvijftig jaar oud, landbouwer, beiden gedomicilieerd in Santes, niet verwanten. En hebben de comparant en de getuigen, na lezing, met ons ondertekend.
Hieronder een link naar de archieven van de burgerlijke stand van Santes.
https://archivesdepartementales.lenord.fr/ark:/33518/6hnklvj0pr52/40f1290d-7dd6-4258-953c-a7fcd2d56436
en link naar het alfabetisch geboorteregister van Herlies, waar Philomène Henriette Leclercq geboren werd op 14 december 1857.
https://archivesdepartementales.lenord.fr/ark:/33518/7hd54pxn8rlf/d717da06-73f3-48b0-97d8-035ee126d3eb

Mvg

William

In de marge staat dat Henri Désiré gehuwd is in Houplin op 18 oktober 1919 met Marescaux Marie Suzanne.

En 1 uur 's avonds lijkt me een eigenaardig uur voor de aangifte van een kind.
tesjor
tesjor
Mensajes: 265
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
bedankt voor de twee linken was al op zoek naar daar. Wie weet meschien hadden zei in diene tijd geen uur om te stoppen zoal nu :D
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3534
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Ofwel zat de burgemeester nog op café.
Een van de getuigen was herbergier.
In zo'n klein dorp niet ondenkbaar. Ik heb in die grensstreek een burgemeester gekend die met zijn vrouw een café uitbaatte. Het café was ook de lokale "ziekenkas", het vakbondslokaal en de repetitiezaal van de harmonie. Dus erg druk
beer.gif
beer.gif (23.17 KiB) Visto 124 veces
Mvg
William
tesjor
tesjor
Mensajes: 265
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
ik heb daar in zitten te kijken. Is het niet mogelijk om op te zoeken met de naam?
tesjor
tesjor
Mensajes: 265
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
heb al leren scrollen :)
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3534
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Ik veronderstel dat je de akten bedoelt van de gemeenten Santes en Herlies.

Indien je in Frankrijk namen wenst op te opzoeken kan dit per departement. Ik vermoed dat je rond toert in de omgeving van Lille. In dit geval moet je het Departement Nord selecteren als volgt: https://francearchives.fr/map/b2b076144a3c4392a34b14bb5e364c95/
Screenshot_2021-04-12 Etat civil en ligne.png
vervolgens
Screenshot_2021-04-12 Site Web des Archives départementales du Nord.png
daarna
Screenshot_2021-04-12  Tables décennales .png
en
Screenshot_2021-04-12 Recherche ciblée.png
en
Screenshot_2021-04-12  TABLES DECENNALES - Recherche .png
en
Screenshot_2021-04-12 SANTES 1853-1862 - 3E TD 553 07 - Site Web des Archives départementales du Nord.png
Mocht het niet lukken, vraag maar. Het forum dient ervoor.

Mvg

William
tesjor
tesjor
Mensajes: 265
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
nogmaal bedankt voor de mooie uitleg
kvoet
male
Mensajes: 3115
wdemaesschalck escribió: 12 Abril 2021, 12:50 ... Henri Joseph Waroquier, achtentwintig jaar oud, postbode, geboren en gedomicilieerd in Santes, ...
Dag William,

Ik lees couvreur dus dakdekker als beroep...

Mvg
Kris
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3534
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Heel juist ! Geen coureur.
Danke Kris.
Ra.png
stareyes.gif
stareyes.gif (21.97 KiB) Visto 40 veces
Mvg

William
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”