Responder

trouwakte ontcijferen Wontergem

marilynvermeulen
female
Árbol : Gráfico
Ver su árbol genealógico
Kan iemand deze trouwakte even bekijken?
Wie trouwt er nu met wie en wie zijn de getuigen?

Jaar 1695 mei, samen met ... en de getuigen Judocu De Backere en Marino Loguet en Andreas Van Dorpe en Joanna Galle
...treedt in het huwelijk met getuigen Marino Loguet en Adreano De .. dd 24 mei 1695

PS: Weet iemand de klapper staan van Wontergem?
Dank u wel
Adjuntos
Schermafbeelding 2021-02-05 om 16.29.58.png
Última edición por marilynvermeulen el 05 Febrero 2021, 18:01, editado 1 vez en total.

armandakkermans
armandakkermans
Árbol : No gráfico
Ver su árbol genealógico
...samen met mij ondergetekende en...
...na drie proclamaties (= bannen, afroepen)
...De Coninck...

wdemaesschalck
male
Árbol : Gráfico
Ver su árbol genealógico
Goede middag.
Ik denk dat er geen klappers voor Wontergem bestaan.
Uw link uit Familysearch deed het niet op mijn PC. Ik kreeg akten uit 1735.
Hierbij de juiste link naar het Rijksarchief
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0514_111195_109890_DUT/inventarisnr/I1111951098904904/level/file/scan-index/71
In jaar 1695 op dag 10 werd ten overstaan van mij en de getuigen Judoco De Backer en Marius Loquet de ondertrouw onderschreven. Adreas Van Dorpe en Joanna Galle werden na drie afroepen in het huwelijk verbonden op 24 mei 1695. Getuigen waren Marius Loquet en Adriana De Conynck.
Volgt de handtekening door de pastoor.
Mvg
William

kvoet
male
Goedenavond,

Een paar kleine andere zinswendingen:
In het jaar 1695 op de 8ste dag van mei hebben de ondertrouw aangegaan, voor mij en de getuigen Judocus de Backere en Marinus Locquet: Andreas van Dorpe en Joanna Galle.
Nadat er 3 afroepen gedaan waren, zijn dezelfde (personen) in de echt verbonden, voor mij en de getuigen Marinus Locquet en Adrianus de Conijnck op de 24ste dag van mei 1695. Zo is het.

Mvg
Kris

Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”