Responder

bevolkingsregister

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
mrcmichiels
mrcmichiels
Mensajes: 24
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

bevolkingsregister

Mensaje por mrcmichiels »

Hallo iedereen,
In een bevolkingsregister van Ieper staat bij mijn vader in de uiterst rechtse kolom bij opmerkingen ........ R.K.A
Mijn vader woonde op dat moment in bij het gezin van zijn broer, na het overlijden van hun moeder is er een stiefmoeder gekomen die uit haar ouderlijk recht is gezet geweest in 1953 de kinderen van mijn grootvader en die stiefmoeder zijn geplaatst geweest.
Mijn vader woonde toen al bij zijn broer. Er is sprake dat zijn broer voogdijschap had over mijn vader maar daarvan kan ik niets terugvinden.
Iemand enig idee wat die R.K.A zou kunnen betekenen?
Het archief van Ieper heeft er ook geen verklaring voor.
RKA.JPG
Alvast bedankt.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensajes: 2605
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Je vraag verplaatst naar ons paleografisch forum;
hier weet men wellicht raad met het letterwoord R.K.A.

mvg, Greta
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3721
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Ik raadpleegde een vriend die tientallen jaren bij een kinderrechtbank gewerkt heeft. De kinderrechtbank bestond tot 1966 (in 1965 volgde een nieuwe wet op de jeugdbescherming) en werd kinderrechtbank herdoopt tot jeugdrechtbank.
R.K.A. zegt hem niets. Hij deed ook navraag bij een rustend kinderrechter, maar R.K.A blijkt ook niet voor te komen in hun juridisch jargon. Hij vermoedt dat het een verwijzing is naar een instelling waar kinderen opgevangen werden. Wellicht een instelling uit de regio Ieper. Destijds had je ook nog “weeshuizen”.
Misschien eens rondneuzen in de Ieperse namen van de "kinderopvang" van de jaren vijftig.
Mogelijks wordt dit een lichtpuntje in je zoektocht.
M.v.g.
William
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”