Responder

Huwelijksakte De Maesschalck Elisabeth Zele 5 november 1715

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
armandakkermans
armandakkermans
Mensajes: 741
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Ik denk dat de tweede getuige petrus de decker is
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Danke Armand. Best mogelijk. Ik heb in deze periode al een paar De Decker's die gehuwd zijn met een De Maesschalck. Deze nog niet :)
William
armandakkermans
armandakkermans
Mensajes: 741
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Zou de eerste getuige misschien Joannes Baptiste de bouvere kunnen zijn?????
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Ik heb alle beschikbare getuigen bij geboorten en huwelijken van ouders, nonkels, tantes, broers en zuster opgezocht. Ik vond twee keer een Jan Baptiste: Van Bossche en Lemmens... Het wordt nog een beetje verder zoeken. Geduld loont ;)
Mvg
William
kvoet
male
Mensajes: 3124
Goedenavond,

Akkoord met Armand voor de 2de getuige: Petrus De Decker
De eerste getuige is - denk ik - Joannes Baptista Bauwens (de "d" staat er wel, maar is volgens mij een vergissing van de pastoor die "De Decker" wou schrijven, misschien). De achternaam eindigt alleszins zeker op "ens".

Mvg
Kris
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Goede avond,
Van harte dank om uw bedrevenheid en het delen van uw kennis.
Lemmens lijkt me een redelijke gok.
Met vriendelijke groeten
William
kvoet
male
Mensajes: 3124
wdemaesschalck escribió: 25 Septiembre 2020, 19:46 Lemmens lijkt me een redelijke gok.
Goedenavond William,

Je mag dat aannemen, maar dat strookt helaas niet met wat er geschreven staat...

Mvg
Kris
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Oesje. Sorry Kris, ik volg niet.

Ik maakte de volgende combinatie:

1. Voornaam Jean Baptiste
2. Familienaam : volgens Armand mogelijks de Bouvere. Volgens u Bauwens, met twijfels over de "d" maar met een zeker "ens" op het einde.
Vermits ik bij de getuigen van de familiegebeurtenissen (geboorte enz) een Jean Baptiste Lemmens vond ging ik ervan uit dat dit een kandidaat was.
Quid ?

Mvg

William
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank U Matthijs. Ik ga op zoek naar een Bullens/Buelens die contacten had met de families.
Goede avond
Mvg
William
lanckact
male
Mensajes: 77
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Ik treed Kris Voet bij in zijn analyse, er staat Joannes Baptista d Bauwens & Petrus De Decker. In eerste instantie misleidde die 'd' me ook richting iets à la De Bouvere, maar bij nader inzien eindigt de naam inderdaad op -ens. De b-a-u of b-o-u aan het begin van het woord zijn voor mij redelijk onmiskenbaar. En de krul in het midden kan perfect een w zijn. Conclusie: Bauwens. Lemmens staat er zeker niet.
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Mooi. Straks op zoek naar de relatie van Joannes Baptiste Bauwens met Elisabeth en Oliverius.
Allen bedankt voor de effectieve Hulp.
Met vriendelijke groeten
William
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Geen ekskuus nodig. Ik ben heel blij met jullie hulp. Zonder zou ïk niet ver bollen.
Ik test alle varianten van de namen uit.
Met vriendelijke groeten
William
lanckact
male
Mensajes: 77
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Inderdaad, geen excuses nodig!
Paleografie is vaak niet eenvoudig, een verkeerde 'lezing' is snel gebeurd ;)
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3724
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Het zijn ongetwijfeld Bauwens Joannes Baptist en Petrus De Decker. Teruggevonden in het Repertorium Parochieregisters 1606-1796 (nr 11854-1) H.O.K Zele en bevestigd in de Geneanet stamboom Van Karel De Wilde (Zele).
Tegelijk ontdekt dat ik de verkeerde Elisabeth De Maesschalck koos. Op 27 maart 1686 werd ook een Elisabeth De Maesschalck geboren. Dit is de goede match.
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0512_111194_109889_DUT/inventarisnr/I1111941098894474/level/file/scan-index/209.
Doopakte De Maesschalck Elisabeth Zele  27 maart 1686.png
En als ik me niet vergis zou een van de doopheffers een Elisabeth Bauwens kunnen zijn ? Of is het Beuken ?
Dank voor jullie inspanningen en sorry voor mijn vergissing.
Goede avond
William
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”