Responder

Huwelijksakte 1615 St Goedele Brussel

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
basdenbrok
male
Mensajes: 1099
Die had ik gezien ja. De afstamming van Felice, familierelaties zie ik helaas niet. Jij wel?

Ik heb nog zitten kijken bij Ambrogio Spinola.
Voor wat het waard is:

https://gw.geneanet.org/frebault?lang=en&pz=henri&nz=frebault&p=ambrogio&n=spinola

Ik zag er geen Birago tussen.

Je schrijft dat je al eerder doopacten van Felice en Anna's kinderen had bekeken. Waar vinden we die? Leuk om even te zien en ook de namen van de getuigen te vergelijken. Lijkt mij ook dat het dezelfden zijn als je noemt. Goed mogelijk dat er Rapallo en Carrega staat. Volgende keer even van te voren zeggen :)

Bas
basdenbrok
male
Mensajes: 1099
De o's op het einde lijken in ieder geval juist. Hier onder elkaar:

Carrigo (Carrego)
Rapallo
marchio (van marchio-nis)
Adjuntos
20200427_230506.jpg
Última edición por basdenbrok el 28 Abril 2020, 13:55, editado 1 vez en total.
pvanduynhoven
male
Mensajes: 938
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
"Je schrijft dat je al eerder doopacten van Felice en Anna's kinderen had bekeken. Waar vinden we die? Leuk om even te zien en ook de namen van de getuigen te vergelijken"

Brussel Kapellekerk: Ambrosius 29 apr 1610 ; Jacobus 13 oct 1612
Brussel St Goedele : Alexander 16 mei 1611; Catharina 23 feb 1615; Philippus 26 sept 1616.
basdenbrok
male
Mensajes: 1099
Ik zie de volgende peetvaders (susceptores);

1610 Remaclus Roberti (scan 59)
1611 Aurelius Spinola (scan 16)
1612 Jacobus Rapallo (scan 32)
1615 Josephus Gamborini (scan 107)
1616 domicellus Philippus Palla(...) in naam van don Philippus Spinola (scan 205)

Waar vind ik Carrego, Carrega? Heb ik niet goed gekeken?

In de acte van 1616 zijn Felix/Felice en Anna domicellus en domicella. Zou hij in 1616 geadeld of zou er met de titulatuur gewoon maar wat gerommeld zijn?
pvanduynhoven
male
Mensajes: 938
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Doopgetuige van Catharina op 23 feb 1615 was Alaidis Aerts.
Zij was de echtgenote van Lucas Franciscus Carega.
Zie o.a doop St Goedele 17-5-1597 2de akte folio 229
Knipsel 001d.JPG

Het epitaaf in St Goedele vermeldt : "Hier leet begraven Lucas Franciscus Carega, geboren vande Stad Genua Obiit 1632,12 January
Ende Jouffr(ouwe) Aelken Aerts, syne Huysvroue geboren in Hollant, inde stede van Utrecht Obiit 27 dec 1621"

Anderzijds waarom leefde het gezin Birago in concubinaat tot 1615.
Was hij nog gehuwd in Italië of was er een standenverschil?
Pas nadat hij ziek te bedde lag werd het huwelijk ingezegend door de deken van St Goedele Petrus Vinck.
basdenbrok
male
Mensajes: 1099
Dit is de doopacte van Joa[n]na filia Francisci Ca(re)g(a) et Aleijdis A(el)s. Ben er nog niet van overtuigd dat er Aerts staat :) Morgen nog eens naar kijken. Leuk. Lucas is verloren gegaan. Ik neem aan dat de epitaaf duidelijk leesbaar is.
basdenbrok
male
Mensajes: 1099
Aerts bij de doop van Catharina op 23 feb 1615 is wel duidelijk.
Adjuntos
20200428_181454.jpg
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”