Responder

Overlijdensakte Joos Blomme, Aalter

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensajes: 2598
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Mijn voorvader Judocus 'Joos' Blomme is wellicht rond 1600 te Aalter geboren (want gehuwd in 1626)
en, in de begrafenisindexen staat slechts één Joos Blomme vermeld en deze overleed op 26.01.1667.

Vraagje : staat er een leeftijd vermeld? Hij zou ongeveer 67j. moeten geweest zijn bij overlijden,
maar... staat daar geen 28? In dat geval is hij niet mijn voorvader.
Hij kan evenwel overleden zijn voor 1660 want geen overlijdensaktes noch indexen voor deze tijd.
Zie : https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0514_111195_109890_DUT/inventarisnr/I11119510989012/level/file/scans-inventarispagina/8/scan-index/141/foto/514_1075_000_01320_000_B_0034 en blz.132 opvragen.

Alvast bedankt voor een reactie. mvg, Greta
edwardn
edwardn
Mensajes: 1559
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Greta,

Ik zit misschien helemaal fout, maar kan het zijn dat er staat:"Op 26 januari is overleden Joos Blomme, 28 januari begraven etc...?

Maar bij nader inzien staat er in de andere overlijdens wel regelmatig: "oud omtrent" , dus zal het misschien toch wel zo zijn dat hij 28 was.

Edward
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensajes: 2598
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
"En den 28sten begraven..."
Je hebt gelijk, Edward.
Ook bij andere aktes staat soms iets dergelijks.
Hier geen leeftijd en dus blijft het raden of het om 'mijn' Joos gaat.
Bedankt en mvg, Greta
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”