Responder

voornaam ?

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
dommeltje
male
Mensajes: 162
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

voornaam ?

Mensaje por dommeltje »

Hoe luidt de voornaam van de echtgenoot vandenbosch ? Ik lees "sene?oris"
Mvg
Francois
Adjuntos
screen_2019-01-15 15.46.26.jpg
bartjans
bartjans
Mensajes: 1609
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico

Re: voornaam ?

Mensaje por bartjans »

Als de derde letter een 'v' is (wat ik niet denk): Severorus kom je wel eens een enkele keer tegen op internet, maar is zo zeldzaam dat ik er niet echt in geloof.
Het gene waar ik het meest mee kan leven is dat de vijde letter 'r' een doorhaling is, en dat er "seneoris" staat (ipv senioris).
Dan zal het betekenen 'van de oude Vanden Bosch". Maar zeker ben ik niet.
De eerste letter kan ook een 'H' zijn, maar daar valt helemaal niet mee te maken.
kvoet
male
Mensajes: 3124

Re: voornaam ?

Mensaje por kvoet »

Een tip: het is een schot voor de boeg, maar misschien kan je eens in de indexlijsten van de overlijdens van dezelfde parochie kijken, waarschijnlijk komt mevr. Vanden Bosch daar ook in voor (vermelding op naam van de man) of mr. Vanden Bosch zélf (met een latere overlijdensdatum, want er staat "uxor" (vrouw van). Anders zou er "vidua" (weduwe van) gestaan hebben). Met wat geluk staat daar een beter leesbare voornaam.
Of de indexlijsten van de huwelijken / dopen van die parochie en - als dat niets oplevert - die van de omringende parochies.

Mvg
Kris
Responder

Volver a “Paleografie, transcriptie en oude talen”