Responder

Gegevens Johannes Bol (Bolle)


jansen54
male
Mensajes: 84
Hallo, Wie kan mij aan de volgende gegevens helpen.
Johannes Bol (Bolle) huwd met Clara Ros.
Wat is zijn geboortedatum en geboorteplaats, wat is de huwelijksdatum en huwelijksplaats, wat is zijn overlijdingsdatum en overlijdingsplaats, en wie waren zijn ouders.
Bedankt voor de eventuele hulp.
MvG
L. verMeul
bvanherck
female
Mensajes: 523
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hallo,

Weet U soms in welke regio en welke eeuw ongeveer?

Vriendelijke groeten, Brigitte
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
deze vraag hoort niet in het forum "Nederland"... de kinderen van Hendrik Bolle & Clara Ros werden eind 18e / begin 19e eeuw in Quedlinburg en/of Halberstadt gedoopt in het huidige Sachsen-Anhalt
jansen54
male
Mensajes: 84
Hallo,
Clara Ros, huwt voor de tweede keer in Utrecht in 1815 met Gerrit de Vries.
Haar eerste huwelijk met Bol (Bolle) moet dus voor deze tijd zijn.
Ik denk dat alle gegevens waar ik om vroeg liggen tussen 1700 en 1815 in Nederland en niet in Duitsland.
Alle voorouders van Clara Ros komen uit Nederland Utrecht en Bol (Bolle) ook waarschijnlijk, lijkt mijn geen echte Duitse naam.
Dat er een kind wordt geboren in het buitenland wil nog niet zeggen dat de vader niet in Nederland geboren zou kunnen zijn.
Ik denk dat anaesthetist denkt dat ik gegevens van kinderen vraag, nee ik vraag gegevens van de vader.
MvG
L. verMeul
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Ik denk dat anaesthetist denkt dat ik gegevens van kinderen vraag
dat dacht ik niet. Wat ik wél dacht, is dat het opmerkelijk is dat u alle relevante informatie weglaat uit uw vraag. Men kan niet op zoek gaan naar gegevens over de ouders, zonder eerst de gegevens van alle kinderen te hebben verzameld, zo werkt genealogie nu eenmaal.

zo zoekt u bijv. naar de overlijdensdatum van Johannes Bolle... die vindt u in de huwelijksbijlagen van dochter Helena: "Johannes Bolle in leven grenadier onder het zevende legioen laatst guarnisoen gehouden hebbende te Middelburg alwaar genoemde haren vader den derden september een duizend acht honderd acht is overleden"
[https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-XF7W-B8?i=708&cc=1576401&cat=50040]
In deze bijlagen is ook te vinden, dat Helena Bolle 22.03.1798 gedoopt is te Halberstadt

En in de huwelijksbijlagen van haar broer Friedrich Gottfried is te vinden dat deze 13.11.1805 te Quedlinburg is geboren, en 24.11.1805 in de St.Benediktii is gedoopt [https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-FWQW-MS?i=497&cc=1576401&cat=50040]
jansen54
male
Mensajes: 84
Hallo,
Fijn dat u de overlijdings gegevens weet van Johannes Bolle.
Maar ik weet nog steeds niet waar en wanneer hij is geboren, en zijn huwelijksdatum, en wie zijn ouders zijn.
Er wordt een kind Hendrik Ros geboren op 08-01-1811 Utrecht en overleden 02-01-1812 Utrecht, waar bij de overlijdens gegevens wordt vermeld vader Johannes Bolle. Dit kan dus volgens u niet kloppen. Haar tweede huwelijk met Gerrit de Vries vindt plaats in 1815 te Utrecht. Van wie zou dit dan een kind moeten zijn. Bij de geboorte gegevens staat eerste onecht kind, weduwe van Johannes Bolle. Zij zou in verwachting kunnen zijn en dat haar man Johannes Bolle toen is overleden. Vandaar bij de geboorte wed van Bolle, en bij het overlijden vader Bolle.
In ieder geval bedankt zover voor uw hulp
MvG
L. verMeul
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Er wordt een kind Hendrik Ros geboren op 08-01-1811 Utrecht en overleden 02-01-1812 Utrecht, waar bij de overlijdens gegevens wordt vermeld vader Johannes Bolle
.

Bij de doop van het kind wordt vermeld dat het onecht is, en dat de moeder weduwe is, het kind is dus niet van de gestorven echtgenoot:
in de Catharijne-Kerk in Jan[ua]rij 8 - Hendrik, eerste onechte, zoon van Clara Ros, wed. van Johannes Bol (geen lidtm[aa]t) woon[ende] in den Agterweg, de moeder zelve doopt
[https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-89WK-5ZY2?i=264&cc=2037906&cat=217527]

De aangevers van het overlijden van het kind zijn geen bloedverwanten, dat zij Johannes Bolle als vader noemen berust naar alle waarschijnlijkheid op onwetendheid.


Overigens interessant te vermelden; in de huwelijksbijlagen van zowel Helena als Friedrich Gottfried is een akte van bekendheid bijgevoegd waarin de overlijdensdatum van Johannes Bolle 03.09.1808 is.
De huwelijksakte (en de bijlagen) van Clara Ros uit 1815 vermelden als overleden echtgenoot Johannes de Vries [https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-159S-PK?i=401&cc=2023934&cat=216528 en https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939L-MVPX-L?i=740&cc=2023934&cat=216528] op basis van een verkeerde doodcedule uit Middelburg met datum 15.01.1808
jansen54
male
Mensajes: 84
Hallo,
Bedankt voor uw reactie.
Wat klopt er volgens u allemaal niet.
Welke data zijn er juist volgens u.
En wie zou de vader moeten zijn van dit onecht kind.
En wanneer en waar is Clara Ros gehuwd met deze Bolle.
Ik heb ook ergens op internet gezien dat er staat Clara Ros wed van Johannes de Vries, huwd met Gerrit de Vries, en dat deze wed. was van Maria Meijer.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe alles nu in elkaar zit.
Kunt u misschien mededelen hoe het nu allemaal in elkaar zit.
MvG
Responder

Volver a “Nederland”