Responder

De familie Domengino of Domensino


tmascini
female
Mensajes: 8
Hallo,
Ik zoek de herkomst van de naam Domensino en weet iemand wat betekent: j.m. van Malevalie.
Kunnen zij afkomstig zijn van Hugenoten???

mvg. Trudy Mascini
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensajes: 2598
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Deze vraag verplaatst (van het forum 'dagelijks leven) naar
het forum 'genealogische opzoekingen'
teneinde meer kans op reactie(s).
mvg, Greta
tmascini
female
Mensajes: 8
Hallo anesthesist,
Dank voor uw reactie en als ik het goed begrijp gaat het om een hervormde inschrijvijng alsmede een katholieke inschrijving.
Hoe zit dat dan ? En wat betekent "Italus " dan, wel of geen Italie. Ik vind het erg verwarrend en bovendien kan ik de r.k. inschrijving niet goed lezen.

mvg. Trudy Mascini
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensajes: 2598
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Misschien kan jullie dit helpen? Ik heb zelf een voorouderpaar dat achtereenvolgens
huwde in een Protestantse kerk op 11.08.1738 en daarna, op 17.08.1738 in een R.Katholieke kerk :
https://gw.geneanet.org/greetjepittery_w?lang=nl&pz=peter+filip&nz=pittery&p=joannes+otto+jan&n=kakel&type=fiche (zie NB-11).
Soldaat Jan Otto Kakel was een Protestantse Nederlander (of Duitser?) en zijn echtgenote was een R.Katholieke uit Roermond...
Uitzonderlijk wellicht, maar kwam toen voor.

Wellicht was het echtpaar Domengino gedoopt in een andere kerkgemeenschap?
Is hij dan van katholieke, Italiaanse komaf?
mvg, Greta
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
in de Republiek waren rooms-katholieke huwelijken niet rechtsgeldig, dus katholieken moesten ofwel in een hervormde kerk of voor het gerecht trouwen (al naar gelang waar men woonde), vandaar dat er 2 trouwinschrijvingen zijn. italus betekent inderdaad dat hij uit Italië afkomstig is
tmascini
female
Mensajes: 8
Goedemiddag anesthesist,
Bedankt voor uw uitleg, zo leer je iedere keer weer iets bij.
Nu nog achterhalen waar deze Carolus uit Italie precies vandaan kwam. Tot op heden nog niets kunnen vinden in Italie
wat lijkt op de naam Malevalie.Misschien biedt Geneanet nog uitkomst. De voorouders van mijn man ,de naam Mascini, kwamen ook vanwege de armoede naar Nederland. Zij kwamen uit Palanzo. Wellicht geldt dat ook voor deze Carolus ?
Als u nog suggesties heeft hou ik mij aanbevolen.

mvg.Trudy Mascini
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
het probleem met plaatsnamen in doopboeken is dat je veelal afhankelijk bent van de fonetische interpretatie van een dorpspredikant... het zou bijvoorbeeld ook Malvaglia in Tessino, het Italiaanstalige deel van Zwitserland kunnen zijn
tmascini
female
Mensajes: 8
Hallo anesthesist,
Dank voor de suggestie dat het Malviglia in Ticino zou kunnen zijn maar veel verder komen we denk ik niet.
Misschien nog via Family Search. Soms wordt Jan Domensino ook Jean genoemd dus toch Frans wellicht.
Het is ingewikkeld maar wie weet vind ik toch nog en keer iets. Voor zover veel dank.
mvg.Trudy Mascini
mvanpoelijk
female
Mensajes: 3
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Beste Trudy,
Ik ben een nazaat van Jan (Jean/Joannes/Joanes/Johannes) Domensino die op 06-09-1791 te Druten is getrouwd met Maria van Suijlen. Hij zou geboren zijn te Druten in 1745. Hij is overleden op 02-12-1830 te Druten op 85-jarige leeftijd. Zijn vader was Josef Domensino/Domenzino, overleden te Druten op 01-12-1831. Hij was gehuwd met ene Sebilla Peters. Ik weet niet of onze stambomen elkaar daar ergens kruisen? Ook ik werd blij van de aantekening over Carolus Domingino in het Maas en Waals Familieboek. Het 'gat' tussen Josef Domensino en Carolus Domensino heb ik nog niet gedicht. De dochter Johanna van Jan Domensino trouwde op 16-06-1826 te Druten met Johannes Gregorius Riesouw. Daar gaat mijn lijn verder. Voor de plaatsnaam Malevalie heb ik een overzicht van alle plaatsnamen in Italië opgezocht en Malè Valle in Trentino kwam er het dichtst in de buurt. Maar ook de suggestie Malvaglia in Tessino heb ik nu als mogelijkheid genoteerd. Het zal je niet veel verder helpen, maar hopelijk komen we met vereende krachten verder. Ik zal het melden als ik iets vindt.
Overigens is Jan Domensino bij de geboorte van zijn dochter Jenneke vermeld als Jan Dominsius. Om het nog ingewikkelder te maken .
Met vriendelijke groeten,
Marleen van Poelijk
tmascini
female
Mensajes: 8
Hallo Marleen,
Voor alle duidelijkheid, ikzelf ben geen nazaat van deze familie Domensino maar mijn zwager via de familie van der Sande.
Een dochter van Johannes Domensino en Maria van Suijlen was Maria Martina Domensino en zij trouwde met Leonardus Godefridus. van der Sande.Dit stel kreeg een dochter Maria Sybilla Elisabeth van der Sande.
Josephus Domensino trouwde 2x, eerst met Gertrudis Leenders oftewel Truike Linders in 1732 en daarna als weduwnaar met Sybille Pelle of Sybille Peters in 1742. Volgens mij is deze Josephus , geboren 1709 ? , de zoon van Carolus.
Wil je meer gegevens of heb je vragen kunnen we misschien via de email verder contact hebben.
Wat ik als enigste nog zou willen weten waar ze precies vandaan komen maar dat zal niet zo eenvoudig zijn om na te gaan.
Ik zal 1 bestand toevoegen.
mvg.Trudy Mascini
STAMREEKS.docx
(13.16 KiB) Descargado 31 veces
p.s. Hopelijk komt dit goed over.
yzendoorn71
male
Mensajes: 1
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Als je kijkt naar de term Malevalie, oftewel Male Valle, dan zou het kunnen zijn dat ze uit de vallei van Valle kunnen komen, dat gebied ligt in Noord-Italië, niet zo ver van het Gardameer af. Dat is ook een vallei tussen twee bergkammen. Ik heb mijn genealogische lijn, via mijn moeders meisjesnaam (Domensino) terug kunnen voeren op Josephus Domensino en Truike Linders.
mvanpoelijk
female
Mensajes: 3
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Iets dergelijks denk ik ook. Ik stam af van Josephus Domensino en zijn tweede vrouw, Sebilla/Sybille Peters/Pelle. Josephus trouwt met haar te Druten in 1742, als zijn eerste vrouw is overleden.
tmascini
female
Mensajes: 8
Hallo Marleen,

Leuk om te zien dat er weer een reactie is binnen gekomen.
Ik heb jouw toch de kwartierstaat toegestuurd die ik gemaakt heb van mijn zwager n.a.v. de zoektocht over de familie Domensino.

mvg.Trudy Mascini
mvanpoelijk
female
Mensajes: 3
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hallo Trudy,
Ja, die had je mij gestuurd. En ik werd ook heel blij van weer een reactie op Domensino :-). De speurtocht naar de Italiaanse vallei der Domensino's gaat verder.
Hartelijke groeten,
Marleen
Responder

Volver a “Nederland”