Responder

relatie Oth van Bunzen en Cornelis van Buyren?


jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
In de zoektocht naar mijn voorvaderen loop ik tegen het volgende probleem:

Oth (Hendriksz) van Bunzen trouwde op 9-12-1718 met Hendrikje (Jansz) van den Bon
Zij woonden in Odijk (tegen Utrecht aan)
Zij kregen kinderen en de namen van de ouders werden elke keer anders geschreven

1719 Wilhelmus (Ottonis Benjer en Henrice van de Borre)
1720 Joanne (Ottonis van de Benijster en Henrice van de Borre)
1724 Elisabeth (Ottonis Baijer en Henrice)
1727 Cornelis (Ottonis Buijer en Henrice van der Bor) (Dit is mijn voorvader)
1728 Everardus (Ottonis Willempje Buijer en Heurice van der Bort)
1729 Everardus (Ottonis van den Buijere en Heurice)
1731 Joannes (Ottonis Bayjer en Heurice van der Bont)

Van vader Oth van Bunzen kan ik geen verdere doop- of voorgeschiedenis vinden
Wel iets interessants

Ene Cornelis van Buyren is geboren op 29-03-1640, Zijn vader heette Otto van Buijren
Van Cornelis is heel veel in het Utrechts archief te vinden
Hij trouwde op 10-08-1667 met Lijsbet van Gulick (bij haar overlijden op 11-5-1685 wordt ze Elizabeth genoemd)
Cornelis hertrouwde 2-1-1686 met Anna/ Joanna Hoogeveen (zij kregen drie kinderen: 7-11-1686 Willebrordus/ 17-3-1688 Aletta, de derde naam kan ik niet vinden. Op 10-2 94 trouwde hij een derde keer en nu met Maria van Santen

Overigens zijn er heel wat notariële akten van Cornelis te vinden. Ook over de voogdij van zijn drie kinderen met Anna Hoogeveen. Deze zijn echter in een -voor mij- onleesbaar handschrift en taal geschreven

Er zijn verschillende relationele lijnen te vinden tussen Otto van Bunzen en Cornelis van Buyren:
Hij heet Otto, Oth of Ottonis (net als zijn opa?)
Hun zoon uit 1727 heet Cornelis (de vader van Oth?)
Een dochter 1724 heeft Elisabeth (naar de eerste vrouw van Cornelis?)
Een anderde dochter 1720 Joanna (naar zijn tweede vrouw?)

Kortom: teveel toeval om niet waar te zijn

Maar ik kan geen echte relatie vinden tussen Oth en Cornelis

Allerlei digitale archieven heb ik doorzocht?
Heeft iemand een idee???

Jack Beijer
jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank voor uw snelle hulp en meedenken. Dat probleem van NH en RK had ik nog niet gezien.
De vrouw van Oth van Bunzen is RK gedoopt in de Jacobikerck te Utrecht op 12 februari 1688 als Henderina Bor. Ik hoopte Oth ook in die omgeving te vinden.
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Hallo Jack,

de naam "van Bunzen" is een transcriptiefout van het Utrechts Archief, in de ondertrouwinschrijving staat "van Buuren" [ik heb de fout reeds gemeld]. Wat betreft de doopinschrijvingen lees ik het volgende:

02.10.1719 Wilhelmus. Ottonis Beujer en Henricæ van den Borre. get: Wilhelmus Beujer
10.12.1720 Joanna. Ottonis van de Beuijert en Henricæ Jansse van den Boorde. get: Maria van den Boorde
23.08.1724 Elisabeth. Ottonis Baijer en Henricæ. get: Wijnandus
04.02.1727 Cornelius. Ottonis Buijer en Henricæ van der Bor. get: Maria van der Bor
08.05.1728 Everardus. Ottonis Willemsse Buijer en Hendrinæ van der Bort. get: Wijnandus Buijer
17.12.1729 Everardus. Ottonis van den Buijer en Henricæ. get: Wijnand van de Buijer
27.11.1731 Jo[ann]es. Ottonis Buijer en Hendricæ van der Bort. get: -

met vriendelijke groeten,
Peter
jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank je, wat fijn dat mensen willen meedenken. Het bevestigt voor mij nog meer dat Cornelis van Buyren een voorvader zou kunnen zijn. Jammer dat ik de echte link niet kan vinden.
Zowel onder de naam Buuren, als Bueren, Buijer, Baijer, Benjer vind ik geen doop gegevens van Oth, Otto, Anthoni enz. Ik blijf hoop houden en zoeken.
Gelukkig valt de naam Bunzen af. Dus weer een stapje verder.
Nogmaals dank daarvoor.
Jack Beijer
anaesthetist
male
Mensajes: 330
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
gezien de kinderen van Oth Buijers in de r.k. Domicanen statie aan de Walsteeg werden gedoopt, is het misschien goed te vermelden, dat het doopboek van die statie uit de periode 1669-1703 niet geïndexeerd is bij het Stadsarchief Utrecht, en dat zelfs de scans in een ander archiefblok staan dan de andere r.k. dtb-registers: https://hetutrechtsarchief.nl/components/com_maisinternet/maisi_ajax_proxy.php?mivast=39&mizig=210&miadt=39&miaet=185&micode=822-1&minr=39887926&milang=nl&misort=last_mod%7Cdesc&mizk_alle=parochie%20Dominicus&miview=viewer2
jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Geweldig, dat biedt weer mogelijkheden.
Ik ga meteen aan de slag
Dank, Jack Beijer
jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank Dirk
Weer een plaats waar ik kan zoeken
Ik krijg steeds meer hoop dat het toch nog gaat lukken.
Blij dat ik hulp heb gevraagd

Dank
Groet Jack
jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank voor alle hulp. Helaas heeft dit ook geen doopgegevens van Oth van Buuren (Bunzen) opgeleverd. Niet in de link van de RK Walsteeg, niet in de RK Wittevrouwen en RK Buiten de Weerd
En helaas ook niet in Jutphaas en bij de lijst "ingekomen burgers".

Omdat Oth en Hendrina in Odijk zijn getrouwd, zou ik daar ook nog kunnen zoeken. Bestaat daar ook nog een niet-geïndexeerde link voor???

Jack Beijer
jackbeijer
male
Mensajes: 26
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Wederom dank.
Ik begrijp uit je reactie en de website, die je aanhaalt dat er nergens doopgegevens van Odijk van eerdere datum te vinden zijn.
Dat betekent helaas dat ik daarmee mijn zoektocht zal moeten beëindigen.
Is deze conclusie gerechtvaardigd?
Responder

Volver a “Nederland”