Gezin van Herman Cornelisse Hardeman


janbos
male
Mensajes: 4
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Herman Cornelisse Hardeman behoort tot mijn stamboom. Deze persoon op komt heel veel voor in diverse genealogische publicaties. Maar er zijn heel veel verschillende data genoemd. Naar mijn mening is hij in 1615 geboren (misschien wel op 4-2-1615) Hij overleed of werd begraven op 8-2-1652. Maar er zijn ook veel publicaties die vermelden dat hij in 1685 overleed; meermaals wordt genoemd 10-8-1684.
Ik zie vaak 2 echtgenotes vermeld: Marretje Cornelisse Bunt en Huijbertje Bunt vaak wordt (vaak zelfs in één publicatie) voor de beide echtgenotes het huwelijks jaar 1643 genoemd en als overlijdensdatum 10-8-1684.
Ik vermoed dat het gaat het om twee zusters die beiden (na elkaar) gehuwd zijn geweest met Herman Cornelisse.
Voor zover tot nu toe aan mij bekend, vonden alle gebeurtenissen plaats in Veenendaal.
Al met al een mysterieuze situatie waar ik niet uit kom. Zijn er genealogen die hierin licht kunnen verschaffen?
Het is een vraag waar meerdere genealogen mee zitten. Zie alleen al de vele publicaties op Geneanet over het gezin van Herman Cornelisse met vaak info die niet juist kan zijn of onvolledig.
Ik wacht met enige spanning af.
Jan Bos

Volver a “Nederland”