Responder

WUESTENBERG Pierre en BEELEN Anne-Marie uit NEERLINTER (Vlaams-Brabant - België)


patrickmorsa
patrickmorsa
Mensajes: 49
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dag beste leden,

Wuestenberg Pierre en Beelen Anne-Marie zijn rechtstreekse voorouders van mij langs moeders zijde.

Uit de huwelijksakte dd 21 juni 1866 van hun zoon Wuestenberg Louis, opgesteld in de gemeente Waasmont (een deelgemeente van de gemeente Landen) blijkt dat :
1. de vader van de bruidegom, Wuestenberg Pierre op het opgenblik van het huwelijk van zijn zoon 68 jaar oud is en woonachtig is te Neerlinter en bijgevolg geboren zou zijn omstreeks 1798.
2. de moeder van de bruidegom, Beelen Anne-Marie te Neerlinter zou overleden zijn op 14 april 1857.

In de registers van de gemeente Neerlinter die ik kan raadplegen op de website van het Rijksregister van België en op die van Family Search, vind ik geen enkel spoor terug van mijn beide voorouders.

Ik weet dat de registers van de burgerlijke stand van de gemeente Neerlinter door de Duitsers werden vernietigd tijdens de Eerste Wereldoorlog en dat ze gedeeltelijk werden terug samengesteld aan de hand van de kerkregisters en andere officiële documenten.

Wie kan mij verder helpen?

Bij voorbaat dank.

Patrick MORSA uit Oostende
krisvr
female
Mensajes: 508
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Hallo
Familysearch heeft soms (!) meer akten dan arch.be.
Op https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-8YSC-RR?i=114&cc=1482191&cat=212018
(= overzicht overlijdens Neerlinter periode 1851-1860) vind ik geen Anna Marie Beelen (noch een Wuestenberg) terug...

Kris
krisvr
female
Mensajes: 508
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Ook de geboorte van Louis is niet terug te vinden in de (gereconstreerde) akten.
Wel vind ik de geboorte van Louis en Josephine, resp 1838 en 1841 in Neerlinter, kinderen van Henricus W. en R. Vaes.... Maar die zoek je dus niet.
zie overzicht https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-HC9K-P2?i=111&cc=1482191&cat=212018

Kris

PS Sorry indien ik je info bezorg die je misschien al had.
krisvr
female
Mensajes: 508
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Pierre Wuestenberg is verm. overleden tussen 1866 en 1870, dwz in de periode tussen het huw. van Louis en dat van zijn zus Elisabeth.

Huwelijk Elisabeth, zie https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-personen/zoekresultaat/weergave/akte/sjabloon/component/id/HUBRA_00320814_0/q/persoon_achternaam_t_0/wuestenber%2A/q/persoon_voornaam_t_0/P%2A/q/zoekwijze/s?M=0&V=0&O=0&persoon_0_periode_geen=0&sort=akte_datum&direction=asc&persoon=SFVWTEJfMjg2OTE5Nw==&print=1
(of bijlage).

Ik heb wel geen overlijden van Pierre W. gevonden in de (gereconstrueerde) akten van Neerlinter, weet ook niet of hij daar overleden is.

Kris
Adjuntos
HuwelijkElisabethWuestenberg.pdf
(206.41 KiB) Descargado 26 veces
krisvr
female
Mensajes: 508
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
En dan nog dit -- ook via search.arch.be -- zoeken naar personen (ik kopieer wat er staat):

Huwelijk Pierre W. en Maria Elisabeth Beelen:
Neerlinter, 06-10-1825
Opmerkingen Dit huwelijk staat enkel in de tafels provincie.

Personen op deze akte
Bruid
Naam Maria Elisabeth Beelen
Bruidegom
Naam Peeter Weustenbergh

Gaat het hier om een andere persoon? De voornaam van de bruid klopt immers niet (helemaal).

Kris
patrickmorsa
patrickmorsa
Mensajes: 49
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hallo,

- Ik wist niet dat Louis Wuestenberg een zus Elisabeth had die in Bunsbeek in 1870 is gehuwd.

- Pierre moet volgens de huwelijksakten van zijn zoon Louis en van zijn dochter Elisabeth inderdaad gestorven zijn tussen 1866 en 1870. Woonde in 1866 wel in Neerlinter doch dit wil inderdaad niet zeggen dat hij in die gemeente gestorven is.

- Het huwelijk te Neerlinter op 6 oktober 1825 van Peeter Wuestenbergh en van Maria Elisabeth Beelen zou wel degelijk het huwelijk van mijn voorouders kunnen zijn. De schrijfwijze van de familienaam van de bruidegom stemt wel niet volledig overeen (Wuestenbergh - Wuestenberg). In de huwelijksakte van Louis Wuestenberg staat als voornamen van zijn moeder "Anne Marie", in die van zijn zuster Elisabeth "Maria" en in de huwelijksakte van 1825 "Maria Elisabeth". Kan dezelfde persoon zijn, maar is inderdaad niet zeker.

In ieder geval mijn dank voor de door u verstrekte nuttige informatie.

Nog een fijne dag.

Patrick MORSA
krisvr
female
Mensajes: 508
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Nog een allerlaatste opmerking ;-)

Op p 563 van deze pdf
http://www.familiekundevlaanderen-leuven.be/Online-bestanden/IndexDemogenVlaamsBrabantHABSvrouwA_L.pdf
staat ook een huwelijk van Anna Maria Beelen in 1831, maar dan wel met J. Devos (of zie screenshot hierbij).

Heeft de 'overschrijver' van search.arch.be zich vergist en beide huwelijken gemengd?
Er wordt ook een aktenummer gegeven, maar die vind ik online niet terug (bij familysearch komen de vermelde nummers niet voor).
Misschien kan Familiekunde Leuven je helpen?

Kris
Adjuntos
BeelenNeerlinter-p563.JPG
pvanduynhoven
male
Mensajes: 938
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Overlijdensakte van zus Elisabeth op 18 dec 1877 te Bunsbeek( Glabeek)
MVG-Paul
Knipsel 113.JPG
En huwelijksakte van 6 juli 1870.
Volgens deze akte waren beide ouders overleden te Neerlinter.
Misschien eens kijken naar bijlagen.
In de akte staat: "Meerderjarige dochter van Petrus Wuestenberg en van Maria Beelen gehuisschen beide te Neerlinter overleden, hare grootouders ook overleden zooals blijkt uit twee overlijdensextracten hieraan gehecht"
Knipsel 114.JPG
patrickmorsa
patrickmorsa
Mensajes: 49
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Bedankt voor de informatie.
kw1985
female
Mensajes: 11
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Mijn familie aan vaderszijde - waar ik momenteel onderzoek naar doe - is voor het grootste deel afkomstig uit Neerlinter, dus de kans dat Pierre Wuestenberg ook een onderdeel van mijn stamboom is is niet onbestaand.

Momenteel zit ik zelf wat vast bij mijn overovergrootvader Augustinus (August/Augustus) Wuestenbergs. Vooral het feit dat de familienaam in het ene document met 's' en in het andere document zonder 's' wordt geschreven maakt de zoektocht er niet makkelijker op. Mijn overgrootvader Josephus staat genoteerd als 'Wuestenberg' in zijn geboorteakte, terwijl Augustinus ondertekende met 'A.Wuestenbergs', in de geboorteakten van Josephus zijn broers en zussen staat er telkens 'Wuestenbergs', terwijl ik dan in huwelijksakten van zijn broers en zussen soms toch 'Wuestenberg' tegen kom.

Ik wist niet dat de registers van de BS te Neerlinter vernietigd geweest zijn in WOI, dat kan ook verklaren waarom het zo moeilijk is om een geboorteakte te vinden van Augustinus.
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3608
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Goedenavond,

Beschikt u over iets meer gegevens, bv een benaderende geboortedatum, de naam van zijn vrouw ? Dit vergemakkelijkt het zoeken.
Er zijn summiere geboorteakten van Neerlinter van 1823 tot 1900 beschikbaar Klik hier

Mvg
William
pvanduynhoven
male
Mensajes: 938
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Was Augustus gehuwd met Victoria Degros.
Vinden namelijk een geboorte in 1877 te Budingen met als vader Augustus Wuestenbergs 24 jaar afkomstig van Neerlinter en Victoria Degros uit Zoutleeuw.

MVG-Paul
kw1985
female
Mensajes: 11
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
pvanduynhoven escribió: 24 Febrero 2023, 21:03 Was Augustus gehuwd met Victoria Degros.
Vinden namelijk een geboorte in 1877 te Budingen met als vader Augustus Wuestenbergs 24 jaar afkomstig van Neerlinter en Victoria Degros uit Zoutleeuw.

MVG-Paul
Mijn overgrootvader Josephus Wuestenberg zijn ouders waren inderdaad Augustus (Augustinus) Wuestenbergs en Victoria Degros. In Josephus zijn geboorteakte stond dat Augustinus geboren was in Neerlinter en ten tijde van de geboorte van Josephus 40 jaar was. Victoria is geboren in Zoutleeuw en zou volgens die akte 32 zijn, maar dit klopt niet, ze was 42 ten tijde van Josephus zijn geboorte (dit staaft met de geboorteakten van Josephus zijn broers en zussen).
kw1985
female
Mensajes: 11
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
wdemaesschalck escribió: 24 Febrero 2023, 20:38 Goedenavond,

Beschikt u over iets meer gegevens, bv een benaderende geboortedatum, de naam van zijn vrouw ? Dit vergemakkelijkt het zoeken.
Er zijn summiere geboorteakten van Neerlinter van 1823 tot 1900 beschikbaar Klik hier

Mvg
William
Bedankt voor uw antwoord, ik had reeds gezocht op deze site, maar vond nog geen geboorteakte terug van Augustinus Wuestenberg(s).

Volgens de info die ik heb uit de geboorteakten van de broers en zussen van Josephus (°12/01/1894 te Budingen) en van Josephus zelf, zou Augustinus moeten geboren zijn rond 1853 te Neerlinter. Zijn echtgenote was Vicoria Degros zij is vermoedelijk rond 1851 geboren te Zoutleeuw en was reeds gestorven toen mijn overgrootvader Josephus met Germana Boone trouwde te Gent op 31 juli 1920. Mijn grootvader Georges Wuestenberg is geboren te Linkebeek op 5 november 1922, maar meer info over eventuele broers of zussen heb ik hier ook nog niet.
wdemaesschalck
male
Mensajes: 3608
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
kw1985 escribió: 25 Febrero 2023, 15:33 Augustinus moeten geboren zijn rond 1853 te Neerlinter.
Volgens de alfabetische index van de geboorten van Neerlinter zijn er tussen 1843 en 1860 in Neerlinter twee Wuestenberg's geboren. Jammer genoeg geen Augustinus.
1843-1851
1851-1860

Mvg
William
Responder

Volver a “België”