Ontbrekende info in Brusselse geboorteakten burgelijke stand 19e eeuw?


michdg
male
Mensajes: 6
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hallo,

Bij een zoektocht door Brusselse geboorteakten in de jaren 1840 valt het op dat de geboortedatum of leeftijd van de ouders ontbreekt (laat staan de geboorteplaats, al is dat eerder een "luxe"-gegeven). Was dat toen geen verplicht op te nemen informatie? Toch bizar dat hun precieze adres (met huisnummer) en de leeftijd van de getuigen er dan wél op staat. Helaas zijn de getuigen in dit geval geen familie van de ouders.

Toch wat vroeg om bij twee directe voorouders helemaal vast te lopen, zeker ten tijde van de burgerlijke stand. Die ouders waren niet gehuwd dus is er ook geen huwelijksakte. Concreet gaat het over Pauline Daemers en Henri Vander Heyden; hun dochter Emerentia Francisca (Vander Heyden, dus erkend) is geboren op 2/8/1842 in Brussel.

De huwelijksakte van Emerentia (1869, Gent) was mijn vertrekpunt voor haar geboorteakte, maar ook daarop staat geen leeftijd van de ouders, enkel hun toenmalige woonplaats (moeder in Gent, vader in Aken - dus dan waren ze wellicht uit elkaar). De overlijdenstafels in Gent heb ik voor Pauline Daemers doorzocht tot 1910, zonder succes.

Zou ik toch nog bepaalde informatie kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Michaël

Volver a “België”