Responder

Decarsin/Decressin, Douanes imperial Napoleon!


hhb1955
hhb1955
Mensajes: 278
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Beste onderzoekers,

Ik ben op zoek naar de Franse Douanier Jean Nicolas Joseph Decressin / Decarsin (een voorouder van mijn vrouw!). Hij werd geboren in Leuze, Aisne, Picardië, Frankrijk op 6.12.1779 en verschijnt daar in Frankrijk als laatste in de verklaring van de geboorte van zijn onwettige zoon in 1802 (Pouru-aux-Bois, Ardennes, Champagne-Ardenne, Frankrijk) met de verwijzing naar dat de vader afwezig is als Douanier op de post "Kerkosin"! Op de huwelijksakte van deze zoon 21 jaar later, wordt deze plaats Kerkonan genoemd. De volgende track van hem is 1809 resident (gestationeerd) in Nederweert, Limburg, Nederland voordat hij uiteindelijk in Rhede, NRW, Duitsland blijft.
Ik vermoed dat de plaats Kerkosin / Kerkonan misschien hetzelfde is als Kerkom-bij-Sint-Truiden Helaas heb ik tot nu toe geen aanwijzingen gevonden in FamilySearch zelfs als getuige op een geboorte-, huwelijks- of overlijdensakte.) Misschien zijn er andere bronnen!
Elke hint zou interessant voor mij kunnen zijn !!!


Chers chercheurs,

Je cherche le Douanier Français Jean Nicolas Joseph Decressin / Decarsin (Un ancêtre de ma femme!). Il est né à Leuze, Aisne, Picardie, France le 6.12.1779 et y émerge en France avec la certification de la naissance de son fils illégitime en 1802 (Pouru-aux-Bois, Ardennes, Champagne-Ardenne, France) avec la référence à que le père est en l'absence comme Douanier sur le post "Kerkosin"! Sur l'acte de mariage de ce fils, 21 ans plus tard, cet endroit s'appelle Kerkonan. Son prochain morceau est un résident de 1809 (basé) à Nederweert, dans le Limbourg, aux Pays-Bas, avant de rester à Rhede, en NRW, en Allemagne.
Je pense que l'endroit Kerkosin / Kerkonan pourrait être le même que Kerkom-bij-Sint-Truiden. Malheureusement, je n'ai trouvé aucun indice à ce jour chez FamilySearch. même en tant que témoin sur un certificat de naissance, de mariage ou de décès.) Il pourrait peut-être y avoir d'autres sources
Toute allusion m'intéresserait !!!


Liebe Forscherkollegen,

ich bin auf der Suche nach dem französischen Douanier Jean Nicolas Joseph Decressin/Decarsin (Ein Vorfahr meiner Ehefrau!). Er ist geboren worden in Leuze, Aisne, Picardie, Frankreich am 6.12.1779 und taucht dort in Frankreich zuletzt bei der Beurkundung der Geburt seines unehelichen Sohnes 1802 (Pouru-aux-Bois, Ardennes, Champagne-Ardenne, France) mit dem Hinweis auf, dass der Vater sich in Abwesenheit als Douanier auf dem Posten "Kerkosin" befindet! Bei der Heiratsurkunde dieses Sohnes 21 Jahre später wird dieser Ort Kerkonan genannt. Die nächste Spur von Ihm ist 1809 wohnhaft (stationiert) in Nederweert, Limburg, Niederlande bevor er endgültig in Rhede, NRW, Deutschland verbleibt.
Ich habe die Vermutung, dass der Ort Kerkosin/Kerkonan mit Kerkom-bij-Sint-Truiden identisch sein könnte (Leider habe ich bei FamilySearch bisher keinen Hinweis finden können! Dort würde er auch nur als Zeuge bei einer Geburts-, Hochzeits- oder Sterbeurkunde auftauchen.) Vielleicht könnte es aber noch andere Quellen geben!
Jeder Hinweis wäre für mich von Interesse!!!
hhb1955
hhb1955
Mensajes: 278
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Kerkhoven klingt gut!!👌 Ich werde mich damit beschäftigen!
hhb1955
hhb1955
Mensajes: 278
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Kerkhoven klinkt goed !! 👌 Daar zal ik wat aan doen!😀😁
edwardn
edwardn
Mensajes: 1582
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Ik was net hetzelfde aan het lezen, interessant en goede vondst Brigitte.

IK heb ook nog wat gevonden, misschien geen directe link met hetgeen de topic starter zoekt.
Het is een geboorteakte, maar de vader heette ook Decressin en hij was ook douanier. :?:
https://www.geldersarchief.nl/bronnen/archieven/?mivast=37&miadt=37&miaet=54&micode=0207_G_3668&minr=30319261&miview=ldt&utm_source=OpenArchieven&utm_medium=browser&utm_campaign=OpenData
Beeld 110/326.(linksboven)

Mvg,

Edward
Adjuntos
douanier Decressin.jpg
hhb1955
hhb1955
Mensajes: 278
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Allereerst hartelijk dank voor de hulp !!!!

De verschillende links hebben bevestigd dat Kerkhoven 'the place to be' is. Bovendien had ik toen een eerste overzicht van de gebeurtenissen!

Wat ik nu mis is de toegang tot de documenten van de burgerlijke stand en / of de kerkelijke archieven uit deze tijd! Voor Lommel en Kerkhoven vond ik deze periodes niet bij FamilySearch! Zijn er andere bronnen?

Nu voor het laatste bericht over de geboorte van Paul Ferdinand (Paulus) Decressin in Millingen a / d Rijn:
De vader is een broer van Jean Nicolas Joseph Decressin en ook een Douanier (zijn kinderen waren in Helchteren, Limburg, België, Koersel-Beringen, Limburg, België, Millingen a / d Rijn, Gelderland, Nederlande, Amsterdam, Noord-Holland, Nederlande en geboren in Gochenée, Namur, België .)

Hans-Hermann Böing

Zunächst einmal vielen Dank für die Hilfe!!!!

Die diversen Links haben mich darin bestärkt, dass Kerkhoven der gesuchte Ort ist. Außerdem hatte ich dadurch einen ersten Überblick zu den damaligen Geschehnissen!

Was mir jetzt fehlt ist der Zugang zu den Zivilstandsunterlagen und/oder den Kirchenbüchern aus dieser Zeit! Zu Lommel und Kerkhoven habe ich diese Zeiträume bei FamilySearch nicht gefunden! Gibt es vielleicht andere Quellen?

Jetzt noch zur letzten Meldung die die Geburt von Paul Ferdinand (Paulus) Decressin in Millingen a/d Rijn betrifft:
Der Vater ist ein Bruder von Jean Nicolas Joseph Decressin und ebenfalls ein Douanier (Seine Kinder wurden in Helchteren, Limburg, Belgien, Koersel-Beringen, Limburg, Belgien, Millingen a/d Rijn, Gelderland, Niederlande, Amsterdam, Nord-Holland, Niederlande und in Gochenée, Namur, Belgien geboren.)

Hans-Hermann Böing
edwardn
edwardn
Mensajes: 1582
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Hans-Hermann,

Misschien kan je hier ook eens informatie vragen:
https://erfgoedlommel.be, vermits Kerkhoven een parochie is van Lommel.


Mvg,

Edward
hhb1955
hhb1955
Mensajes: 278
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Bedankt

Ik heb zojuist de informatie verwerkt en een verzoek gestuurd naar:

Erfgoedhuis De Barrier
samen ontdekken we het Lommelse erfgoed en zorgen we ervoor
Responder

Volver a “België”