Responder

Bilder löpande i Levnadsbeskrivningen

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderador: janolofh

tomb1
male
Mensajes: 85
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Bilder i Levnadsbeskrivningen.
Hur lägger man till en bild direkt knuten till en Händelse i Levnadsbeskrivningen?
Gäller ej Profilbilden.
Redigera individ.JPG
4
Man kan se i bifogade bilden att i Noteringar står efter en Händelse "Ingen mediefil har lagts till. Lägg till medier"
Det måste väl betyda att man kan lägga in bilder löpande i Levnadsbeskrivningen, eller hur?
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Mensajes: 298
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hej
Det går inte att lägga till bilder i Noteringar.

Jan-Olof
tomb1
male
Mensajes: 85
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Var lägger man in bilderna då?
I Disgen t ex lägger man in bilden som ett särskilt notis alldeles i anslutning till en Textnotis och får på så vis en anknytning. Det går också att skriva in bildtext som följer bilden
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Mensajes: 298
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hej

Jag undersöker och återkommer

Jan-Olof
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Mensajes: 298
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hej

Titta på denna bild
screenshot-2018-04-06-17-44-12.jpg
Jan-Olof
tomb1
male
Mensajes: 85
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Jo, men är detta inte profilbilden?
Jag efterlyser möjligheten att en bra bild in i Levnadsbeskrivningen lägga till en bild.
Bara som ett exempel: När jag blev fullvuxen (efter alla notiser om Född, Döpt, Flyttade, barnafödslar o s v skaffade jag en hund som jag och barnen minns. Kul att då nämna detta med hjälp av både textnotis och en bild. Därefter fortsätter Levnadsbeskrivningen
Antingen som i Disgen där man kan lägga en bild i anslutning till Textnotis, där man också kan skriva en bildtext, eller om man kan lägga bilden direkt i Textnotisen.
När man sedan skriver Personakt/Anor med mig själv som utgångspunkt så dyker bilden upp på rätt plats med hänsyn till datum eller dyl.

Jag uppskattar att du försöker hjälpa mig!
Tom
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Mensajes: 298
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hej
Inom familjeträdet kan Du nyttja det användardefinierade händelser t ex 'Köp av hund'
På sidan 'Ditt arkiv och bilder' kan tillfoga bild till en händelse (Du kan tillfoga vilken bild Du vill).
Titta på bifogade skärmbild.
screenshot-2018-04-07-19-25-03.jpg

Jan-Olof
tomb1
male
Mensajes: 85
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
OK! Tack för det, skall testa.
Responder

Volver a “Tekniska frågor”