Responder

Jan Paul De Wit


mmassu
female
Mensajes: 4
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Jan Paul De Wit

Mensaje por mmassu »

De broer van mijn betovergrootvader was Jan Paul De Wit, geboren te Mechelen in 1851. Het enige spoor dat ik verder van hem heb is dat hij in 1900 als kunstschilder woonde in Parijs, volgens een huwelijksakte waarin hij als getuige wordt vermeld. Hoe en waar zou ik verder kunnen uitzoeken wat er met hem gebeurd is, wanneer en waar hij overleden is ? Alvast mijn dank voor iedere aanwijzing !
swaverhoeven
male
Mensajes: 1
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Beste,
Deze Jan Paul De Wit was een broer van mijn overgrootvader ,Pieter De Wit, gehuwd met Maria Victoria De Croes.
Hij is geboren op 4 juli 1851 te Mechelen en er overleden op 14 december 1930 te zeven smorgens. Hij was de ongehuwde zoon van Jacques De Wit en van Anna Maria Elisabeth Van Beneden, hij woonde toen in de landbouwstraat 42 te Mechelen (waar ik trouwens ook heb gewoond)
Hij is inderdaad op 3 oktober 1888 naar Parijs vertrokken en daar wonende in de Rue du Marne 137 en is terug in Mechelen ingeschreven op10 april 1914 wonende Sint Jan Berchmans straat 28.
Ik heb bij het erven de "schoendoos foto's en doodsprentjes" ook een doodsprentje van Jan Paul, ik kan je zelfs een laten bezorgen omdat ik er meerdere van heb.
Ook heb ik nog een grote foto van het 50 jarig huwelijk van mijn overgrootouders met de ganse familie op( 40 man!) getrokken voor de hoeve op Stuivenberg waar ikzelf nog ben geweest en die er trouwens nog staat. Jan Paul De Wit is er ook onmiskenbaar op te zien (kunstschilder)
Ik geef je graag mijn coordinaten mee.
Swa(Francois) Verhoeven Hultendries 3 2811 Hombeek 0476/424656 [email protected]
Responder

Volver a “Andere landen”