Responder

reactie op stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
holletje
male
Mensajes: 4
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

reactie op stamboom

Mensaje por holletje »

Hallo;

Ik ben hier nieuw, heb de veel gestelde vragen zo veel mogelijk doorgelezen, maar kom mijn onderwerp niet tegen. Mijn vraag: Hoe krijg ik automatische reacties (op- en aanmerkingen, wijzigingen toevoegingen, nieuwe familie etc.) van andere aangesloten leden op mijn stamboom? Ik ben nu al een tijdje lid, maar zie nog geen enkele reactie, terwijl ik weet dat die er moeten zijn.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10857
Om wekelijkse meldingen te krijgen van aanvullingen of wijzigingen in de stambomen van andere gebruikers dient u eerst wel meldingen in te stellen. Daarvoor klikken op 'Zoek' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Mijn meldingen'. Daar als Premiumgebruiker zowel de rode als de groene knop bovenin het scherm gebruiken.

Daarnaast kunt u op de profielen bij 'Overeenkomsten' een rood symbooltje tegen komen. Dat houdt in dat er data beschikbaar zijn over die persoon in stambomen bij andere gebruikers. Daar even verder klikken om die data te kunnen inzien.

Van personen jonger dan 100 jaar zult u veelal géén meldingen krijgen, of overeenkomsten vinden, daar deze in de meeste gevallen onder de door andere gebruikers ingestelde privacy-instellingen zullen vallen, en dus niet zichtbaar zijn voor derden.

Uw vraag stond in een verkeerd hoofdstuk van het forum, en wellicht heeft u daardoor eerdere berichten over dit onderwerp niet kunnen vinden. Vragen over de werking van het programma en/of problemen met het programma kunt u stellen en vinden onder 'Technische vragen'. Daarnaast kunt u ook op trefwoorden zoeken middels het zoekveldje rechts boven de onderwerpen.
holletje
male
Mensajes: 4
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

overnemen hits

Mensaje por holletje »

Ik krijg regelmatig hits van andere stambomen op mijn stamboom en wil deze dan graag toevoegen aan mijn stamboom. Ik zie echter niet hoe dat moet/kan. Er ontbreekt een knop "toevoegen aan de eigen stamboom".
holletje
male
Mensajes: 4
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Voorouders

Mensaje por holletje »

Bij mijn zoektocht naar mijn voorouders breiden de diverse takken zich steeds verder uit. Wat me echter opvalt is dat ik bij geen enkele tak verder terug kan gaan dan 1600. Is dit normaal of mis ik iets?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10857
Nee hoor, er ontbreekt geen knop !

U kunt alleen op Geneanet niet, zoals op sommige andere sites, met één druk op één knop klakkeloos data overnemen, inclusief eventuele fouten. Juist dat soort zogenaamd handige opties veroorzaken namelijk de vele fouten in stambomen op het internet. Data waarbij staat vermeld dat zij werden overgenomen middels een van zulke zogenaamde handige opties, dient u met extra zorg te bekijken en te controleren.

Geneanet raadt u aan om eerst de gevonden data zelf te controleren in de 9Online)archieven alvorens deze in uw eigen stamboom over te nemen. Gelooft u mij maar, dat is ook veel veiliger, en u heeft meer zekerheid over of de voorouders in uw stamboom ook daadwerkelijk uw eigen voorouders zijn.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10857

Re: Voorouders

Mensaje por wimdeckers »

Ik heb uw vraag verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

Als u zelf in de (online)archieven gaat zoeken, dan zult u vanzelf ontdekken waarom u vaak niet verder terugkomt dan rond 1600.

Alle data overnemen van derden brengt risico's op juistheid met mee. Dus bezoek eens een (online) archief, want gezien uw eerdere bovenstaande vraag, vraag ik mij enigszins af of u al eens een (online) archief bezocht (?).
holletje
male
Mensajes: 4
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dank u. Uiteraard zal ik niet klakkeloos gegevens overnemen, maar dit pas doen na zorgvuldige controle. U heeft het over online archieven. Welke archieven bedoelt u dan en hoe kom ik daar?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10857
U kunt data vrijwel alleen zorgvuldig controleren als u ze opzoekt in de (online)archieven. Dat meerdere gebruikers dezelfde data in hun stamboom hebben vermeld, zegt helemaal niets over de juistheid. Genealogie is niet gebaseerd op 'meeste stemmen gelden', maar op data uit archieven en overlevering.

Googel eens op : archief + plaats/regio. Dat levert wel ergens een (online)archief op.
Responder

Volver a “Geneanet : technische vragen”