Responder

sosa

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
francisslegers
male
Mensajes: 93
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

sosa

Mensaje por francisslegers »

Wat is de bedoeling van het sosa nummer?
francisslegers
male
Mensajes: 93
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: sosa

Mensaje por francisslegers »

Ik zou graag de bedoeling willen weten van Sosa: Is het enkel een logische nummerieke volgorde?
Als dat zo is waarom gebruiken gebruiken sommige mensen nummers als 246.760.046 (zie bijlage)
Francis
1.jpg
edwardn
edwardn
Mensajes: 1559
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico

Re: sosa

Mensaje por edwardn »

Francis,

Klik in bovengenoemde boom of in jouw boom in het zoekvenster rechtsboven (Naam of Sosa-nummer) op "Bron van de stamboom tonen", dan kom je bij Sosa nr 1. De vader van Sosa 1 krijgt 2 of een verdubbeling, de moeder 3 of een verdubbeling +1. Zo gaat het verder.
Bovengenoemde boom bevat 12000 personen, dus zal het wel kloppen met die nummering.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sosa-nummering

Met vriendelijke groeten,

Edward
Adjuntos
Kwartierstaat.png
Kwartierstaat.png (1.82 KiB) Visto 386 veces
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10865

Re: sosa

Mensaje por wimdeckers »

Die nummering gaat overigens wel vreemd worden zodra die over het miljard, en verder, gaat, want in de tijd van die generaties waren er wellicht minder mensen op aarde, dan de nummering doet vermoeden.

Er treden dan dus steeds meer kwartierverliezen op, en volgens sommigen moeten we zelfs terug naar 2.

246.760.046 is overigens nog relatief laag. Wat te denken van nummer 12.815.380.318.345.522.192 in de 64e generatie ?
francisslegers
male
Mensajes: 93
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: sosa

Mensaje por francisslegers »

Bedankt

Groetjes

Francis
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Mensajes: 2598
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: sosa

Mensaje por greetjepittery »

Heb 5 jaar geleden zo goed als mogelijk een (voor) middeleeuwse stamboom opgebouwd...
vele maanden concentreren, maar de moeite waard...
Zo is Karel de Grote 'Charlemagne' (748-815) mijn 89.674.746.376 ste. voorvader
en... is hij op dit moment reeds 398 maal mijn 36ste generatie voorvader
zie : https://gw.geneanet.org/greetjepittery_w?lang=nl&n=carolingien&nz=pittery&oc=0&p=karel+de+grote+charlemagne&pz=peter+filip&type=fiche

Nee, ik ben geen wereldwonder en heb tot 1400 zelfs geen druppel 'blauw bloed'... Hoe zo?
Er leefden destijds véél minder mensen wat meteen bewijst dat er immens veel kwartierverlies is na al die eeuwen,
we m.a.w. telkens weer uitkomen bij diezelfde gekende en nog veel meer ongekende voorouders!
Zie ook kritische uitleg van Laukens (halverwege naar beneden scrollen) :
http://www.laukens.be/genealogie/content/zin-en-onzin-van-heel-grote-stambomen

Terecht zei Beethoven in zijn 9de Symfonie : "Wir sind allen Bruders" ; tevens Europese hymne.mvg, Greta
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10865

Re: sosa

Mensaje por wimdeckers »

Als u even op het linkje in edwardn zijn bericht had geklikt, dan had u nu geweten waar sosa vandaan komt.

De sosa-nummering wordt automatisch toegevoegd aan de bronpersoon die u instelt, en aan zijn/haar rechtstreekse voorouders.

Bij een afdruk van een overzicht vanaf een andere persoon dan de ingestelde bronpersoon, wordt die andere persoon op het overzicht automatisch als bronpersoon gezien.

Omdat u in uw eigen stamboom geen bronpersoon heeft ingesteld, werkt uiteraard het zoekveldje niet als u daar een nummer invoert.
francisslegers
male
Mensajes: 93
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Re: sosa

Mensaje por francisslegers »

Heel boeiend, ik dacht dat sosa een benoeming was van geneanet.
Ook de links van Greta doen me verder denken.
Weer iets geleerd.
Bedankt allemaal

Francis
Responder

Volver a “Geneanet : technische vragen”