Responder

Probleem met mogelijke fouten

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
willyr
willyr
Mensajes: 19
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Er zijn ganse stukken van mijn bestand waar ik geen veranderingen kan aanbrengen. De moderator zegt dat ik eerst al mijn fouten moet verbeteren, maar daar gaat het juist om. Het sisteem laat mij niet toe verbeteringen aan te brengen, en zegt mij ook niet waar een eventuele fout zit. Dus ik stel de vraag : ben ik nog wel eigenaar van mijn bestand? Ik heb reeds eerder hierover mijn beklag gedaan en indien Geneanet niet verandert van techniek ga ik zeker overstappen naar een ander bedrijf. Er zijn er genoeg.
willyr
willyr
Mensajes: 19
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Bericht aan de moderator: verwijder dit bericht niet, zodat andere gebruikers ook hun mening kunnen geven.
egathy
egathy
Mensajes: 3409
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hallo,

Ik vraag me af: welke zijn de belemmeringen?
Normaal gezien is het alleen U die de onjuistheden / fouten moet kennen, volgens de gegevens die in de akten en andere historische documenten geschreven / te vinden zijn...

Geneanet geeft alleen die het meest voor de hand liggend zijn, zoals: een vrouw die een kind heeft op haar 60 jaar; een getuige die verondersteld wordt aanwezig te zijn wanneer hij al overleden is; enz.

Ik vrees dat dreigen ergens anders heen te gaan zullen de dingen voor U niet verbeteren...

Mvg,
Éric G.

P.S.
Liever in een nederlandse / vlaamse forum verder gaan, zoals b.v. hier: https://nl.geneanet.org/forum/viewforum.php?f=25 .
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10956
@Eric

Het systeem detecteert inderdaad slechts mogelijke fouten. Dat zijn zijn fouten zoals een geboorte na overlijden van een moeder, een huwelijk voor geboorte of na overlijden, een geboorte bij een zéér hoge leeftijd van de moeder, een geboorte ruim één jaar na het overlijden van de vader, etc. etc.

Het heeft dus verder niets te maken met eventuele kleine foutjes bij het overnemen van data uit akten, tenzij deze een mogelijke fout veroorzaken.

Als er zich binnen een gezin zo'n mogelijke fout bevindt, dan laat het systeem niet toe om daar verder personen toe te voegen, voordat de mogelijke fout werd gecorrigeerd. Dat om te voorkomen dat er wordt doorgewerkt op een wellicht al verkeerde tak.

Uw eigen bestand telt slechts 12 mogelijke fouten.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10956
@willyr

U bent ondertussen alle anderstalige fora afgegaan ?
U zult overal hetzelfde antwoord hebben gekregen, hetgeen ook de reden is dat men Uw bericht terug heeft verwezen naar het Vlaams/Nederlandstalige forum.

Momenteel heeft U nog 2595 mogelijke fouten in Uw bestand staan, en U kunt in bovenstaand bericht lezen wat er mee te doen.

Uw opmerking ''Het sisteem laat mij niet toe verbeteringen aan te brengen, en zegt mij ook niet waar een eventuele fout zit", is niet correct.
Het systeem laat wel degelijk toe de mogelijke fouten zelf te corrigeren, alleen kunt U zonder dat eerst te doen, geen verdere aanvullingen of correcties aanbrengen binnen het gezin.
U als premiumlid hoeft ook alleen maar op 2595 rechts in de hoofdpagina van Geneanet te klikken, om de lijst te krijgen van alle mogelijke fouten in Uw bestand. U zou die daar een voor een kunnen nakijken en corrigeren, maar U kunt die meestal ook eenvoudig vinden binnen het gezin op het moment dat U een aanvulling niet kunt bevestigen. Anders even op 'Boom' klikken, dan is het wat overzichtelijker.

En inderdaad : dreigen helpt weinig, want Geneanet gaat niet het systeem wijzigen, om U toe te staan Uw stamboom met nog meer mogelijke fouten te vullen. Dat U het voor Uzelf geen probleem vindt dat er zich fouten in Uw bestand bevinden is Uw persoonlijke probleem, maar U zadelt ook eventueel niets vermoedende andere gebruikers op met Uw fouten zodra zij Uw stamboom bezoeken. En daar zit niemand op te wachten...
egathy
egathy
Mensajes: 3409
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Dag Wim,
wimdeckers escribió: 09 Abril 2019, 11:24 ... Uw eigen bestand telt slechts 12 mogelijke fouten.
Dank U zeer; die zijn bekend sedert al lang, en de meeste bij m'n vrouw haar voorouders... dus (volgens zij): niet zó dringend :lol: .
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10956
Ok :roll: ...
jozefien1961
female
Mensajes: 60
Introducción: Gráfico
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
willyr escribió: 09 Abril 2019, 08:07 Er zijn ganse stukken van mijn bestand waar ik geen veranderingen kan aanbrengen. De moderator zegt dat ik eerst al mijn fouten moet verbeteren, maar daar gaat het juist om. Het sisteem laat mij niet toe verbeteringen aan te brengen, en zegt mij ook niet waar een eventuele fout zit. Dus ik stel de vraag : ben ik nog wel eigenaar van mijn bestand? Ik heb reeds eerder hierover mijn beklag gedaan en indien Geneanet niet verandert van techniek ga ik zeker overstappen naar een ander bedrijf. Er zijn er genoeg.
U wilde reactie :
Als de moderator dat zegt, dan zal dat toch zo wezen ?
Ik begrijp niet waarom U dan niet luistert naar de gegeven adviezen. En als ik de reactie van de moderator goed begrijp dan bent U ook in het 'buitenland' te rade gegaan. Laat me raden : zelfde antwoord ?
En dan gaat U ook nog kritiek leveren op één foutieve ingave van een andere gebruiker ? : https://nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=5499&p=1505622#p1505622

Als ik moderator zou zijn dan zou ik niet eens meer antwoorden op Uw berichten !
Responder

Volver a “Geneanet : technische vragen”