Responder

Ik wil huidige corrupt geraakte stamboom vervangen door een beter exemplaar

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
ewiersma
ewiersma
Mensajes: 3
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Beste mensen, een hele tijd hier niets meer gedaan nadat mijn stamboom 'in de war' raakte. Ik wil nu echter een veel beter en ook wat groter exemplaar neerzetten. Maar dan niet door een nieuw account te beginnen en daardoor allerlei correspondentie kwijt te raken, maar binnen het bestaande account (waar dus nu een echt foute stamboom staat die ik niet wil aanvullen maar vervangen.) Hoe doe ik dat succesvol? Vr.gr. Erik Wiersma
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10966
Dat kan op twee manieren : middels een gedcom uit een ander programma of handmatig.

U kunt een gedcom uit een ander programma importeren door te klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens op 'Gedcom importeren/exporteren'. U kiest daar dan voor 'Gegevens vervangen', selecteert de juiste gedcom op Uw computer en klikt op 'Verzenden'.
De huidige stamboom wordt dan overschreven door de nieuwe gedcom.

Als U de stamboom handmatig in zijn geheel opnieuw wilt opbouwen, dan dient U eerst de bestaande stamboom te verwijderen. Daarvoor klikt U op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens op 'Gedcom importeren/exporteren'. Dan kiest U voor 'Geavanceerde opties' en het tabje 'Verwijdering van de stamboom'.
Na verwijdering van de stamboom kunt dan vanuit een lege account Uw stamboom vanaf nul weer opbouwen.
Responder

Volver a “Geneanet : technische vragen”