Responder

Koppelen van stambomen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
nvnoort
male
Mensajes: 1
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico

Koppelen van stambomen

Mensaje por nvnoort »

Kan ik koppelen naar de stamboom van een andere gebruiker ? Ik heb een andere gebruiker die een heel uitgebreide stamboom heeft gemaakt tot 5 generaties voor mij. In plaats van alles over te nemen in mijn eigen stamboom zou ik willen koppelen aan de stamboom van deze gebruiker. Is dat mogelijk ?
odettefranssen
odettefranssen
Mensajes: 1426
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Goedemorgen,

nee, dat is niet mogelijk. U kunt uzelf wel 'koppelen' aan die gebruiker (via adresboek uitnodiging versturen) maar niet de stambomen onderling.

Met vriendelijke groet, Odette
bdewachter
bdewachter
Mensajes: 8
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Zeer jammer dat je stambomen niet kan integreren, ik wilde dezelfde vraag stellen. Gisteren ontdekte ik - na een bezoek aan het museum Van Mieghem in Antwerpen - dat ik (héél ver via de oud ouders van mijn moederlijke grootmoeder  ;) familie ben van de kunstenaar Eugeen Van Mieghem. Bij onze voorouders vinden we broer en zus: Amelberga Van Mieghem (1685-1747) in mijn stamboom en Paschier Van Mieghem (1663-1720) in de stamboom van Eugeen Van Mieghem. Nu zou ik het werk van Frederik Van Mieghem (2.199 personen) moeten overdoen om zijn gegevens toe te voegen aan mijn stamboom? Mits zijn toestemming zou ik die toch moeten kunnen 'binnen trekken' ! Misschien een suggestie nu de website toch vernieuwd wordt.
odettefranssen
odettefranssen
Mensajes: 1426
Introducción: Texto
Navegación: Texto
Ver su árbol genealógico
Goedemorgen,

dat wordt niet voorzien bij deze update. Wat u wel zou kunnen doen is aan Frederik van Mieghem vragen of hij u een GEDCOM wil geven van de bij u ontbrekende tak, met permissie om die aan uw stamboom toe te voegen.

Met vriendelijke groet,
Odette Franssen
kvangansen
kvangansen
Mensajes: 1
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Hey,

Ik heb speciaal betaald voor een Premium account. Hierdoor merkte is dat iemand nog 4 generaties verder terug kon gaan in de tijd.

Het zou anno 2017 wat raar zijn om alle gegevens manueel over te typen. (Tijdverlies!)  ;)
Is het mogelijk om stambomen online te koppelen aan elkaar? Dit moet relatief snel te doen zijn?


Kristof
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10956
Nee, dat kan niet.

.De reden hiervoor is simpel ; maken we het maken van een kopie of koppeling te eenvoudig, dan lopen we het risico dat we klakkeloos zonder enige eigen controle van de data dingen aan elkaar gaan plakken en er aldus een groot risico ontstaat dat er fouten in stambomen worden gemaakt. Die dan vervolgens weer zonder enige eigen controle door derden foutief worden gekopieerd in de eigen stamboom. Fouten in stambomen zouden zich zo als olie op water kunnen verspreiden.

En gelooft U mij maar, dat die fouten kopiëren sneller gaat dan die fouten weer laten corrigeren. Dat laatste is gewoon zwemmen tegen de stroom in.

Dit was overigens ook één van de belangrijkste redenen dat ikzelf destijds voor Geneanet heb gekozen en niet voor een site waar men 'domweg' alles van derden kan overnemen.

Indien U bij een andere gebruiker data aantreft van meerdere personen, dan kunt U hem/haar altijd om een gedeeltelijke gedcom vragen. Dat spaart tijd, maar houdt niet in dat het handig is dat U de gegevens eerst zelf controleert in de al dan niet online archieven, alvorens deze data in Uw stamboom op te nemen.
Overigens is die andere gebruiker niets verplicht.
cvrancken
cvrancken
Mensajes: 1
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Stamboomonderzoek is reeds extreem tijdrovend en ik heb ook iemand gevonden en gecontacteerd die prachtig werk geleverd heeft. Met alle bewijzen enz. Nu moet ik alles overnemen waar die man maanden aan gewerkt heeft terwijl hij het met plezier wil delen omdat ik een missende tak kan aanvullen. Ik vind dat de keuze bij de gebruiker moet liggen. Ik heb speciaal betaald om dit te kunnen doen en nu ontdek ik dat het niet kan. Dan zie ik persoonlijk echt het nut niet van abonneren. Dan kan ik het zo ook doen. pffff
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10956
Op de eerste plaats heeft U niet betaald voor het koppelen van stambomen. Dat maakt bij Geneanet geen deel uit van Premium.

Daarbij kan de andere gebruiker U een gedcom van die tak sturen, als hij U zo graag wil helpen. Daarvoor hoeft hij slechts die tak te exporteren, en middels een e-mail aan U toe te zenden. U kunt die dan vervolgens importeren in Uw eigen account, maar mogelijk zullen dan een paar personen dubbel komen te staan. Die dan verwijderen of samenvoegen, en het takje aan Uw eigen stamboom koppelen.

Een van de basisideeën van Geneanet is immers delen, en dat is dus ook gewoon mogelijk zonder Premium.
Als Geneanet een optie binnen Premium zou aanbieden, waarin een ieder zo maar even ongevraagd de stamboom van een andere gebruiker zou kunnen overnemen middels een gedcom, dan zou dat gelijk zijn aan diefstal in abonnementsvorm. Geneanet is geen commerciëel bedrijf, maar heeft slechts een Premium met extra functies om de kosten van de verdere ontwikkeling en het onderhoud van de servers te kunnen betalen. U betaald dus nergens voor inzage of overnamen van de stambomen, foto's, etc,. ingebracht door andere gebruikers.
marksmeyers
male
Mensajes: 1
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Toch vind ik ook dat het niet kunnen koppelen redelijk dwaas is. Het was de eerste vraag die bij mezelf opkwam toen ik mezelf en mijn nakomelingen inbracht. Het argument dat integratie het overnemen van fouten zou veroorzaken slaat nergens op. Dan zitten die fouten er nu ook in. Die fouten worden dan niet vermenigvuldigd, maar blijven unieke fouten indien beide auteurs zich akkoord verklaren met de koppeling. Wie kan overigens garanderen dat er in de afzonderlijke stambomen geen fouten zouden zitten. Geneanet garandeert dit toch niet. Waarom dan koppelingen onmogelijk maken? Op die wijze wordt de meest voor de hand liggende digitale mogelijkheid op basis van een onzinnig argument uitgesloten!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10956
Ik heb het dan ook niet over koppelen, maar over overnemen, de meest gestelde vraag. En aangezien er tegenwoordig op heel wazige manieren vragen worden gesteld, volgen er soms ook niet terzake doende antwoorden.

En helaas verwachten gebruikers dan bij een koppeling, dat de gekoppelde data wel gaan meekomen indien zij een gedcom exporteren, dus zo onzinnig is mijn antwoord ook weer niet.

U relaas over al aanwezige fouten in stambomen slaat kant noch wal, want juist omdat die hier en daar bestaan is er geen zogenaamd handige overnameknop. En ook zou u niet willen worden gekoppeld aan dat soort foutieve data, dus wees maar blij dat dit ook niet kan.
Responder

Volver a “Geneanet : technische vragen”