Responder

Zorgen over Bewaren en Publicatie

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
epalmaers1
female
Mensajes: 47
Introducción: Gráfico
Navegación: Gráfico
Ver su árbol genealógico
Beste,
Ik werk uitsluitend en graag met Geneanet maar heb nog een aantal vragen/zorgen waarvan ik niet weet bij wie ik terecht kan. Veel vragen voor beginners werden vlot beantwoord op het Forum, waarvoor mijn welgemeende dank, maar andere vragen blijven tot op heden onbeantwoord... Ik doe nogmaals een poging op dit Forum:

- BEWAREN? ... ik ben bang mijn grote rijkdom op een onbewaakt moment kwijt te raken...
Kan ik mijn gegevens van Geneanet op een stick bewaren? Kan ik ze later ook vermenigvuldigen om ze ter beschikking te stellen van mijn familieleden of geïnteresseerden (vorm van digitale publicatie, welke)? Ik vind het zelf enorm fijn om door de stamboom te surfen van boven naar onder en van links naar rechts... Kan dat surfen ook als de gegevens op een stick zouden staan?

- PUBLICEREN? ... in een eerste fase het cijferwerk, in een tweede fase het analysewerk...

Publiceren in het voorgestelde boek Patronoma (i.s.m. Geneanet) beperkt zich m.i. tot de sosa terwijl ik in mijn stamboom veel interessante personen opgenomen heb die niet tot mijn sosagroep behoren... vandaar mijn intentie om boek én digitale stick te combineren. Patronoma maakt het boek automatisch aan en combineert (op correcte wijze) gegevens die leiden tot tekststukken die ik echter niet wil opnemen in een publicatie (wil censureren en/of toevoegen). Bestaat die mogelijkheid? Wie heeft hier ervaring mee of met andere media? Wie wil zijn ervaring en kennis hierover met mij delen?

- Hoe kan ik een lijst met sosanummers en bijhorende namen afdrukken?

Misschien overrompel ik jou met deze vragen, misschien heb je ervaring en wil je ze mij doorgeven of kun je mij goede suggesties geven voor geschikte deskundigen. Alleszins dank bij voorbaat.

Els Palmaers
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mensajes: 10947
U kunt een overzicht afdrukken vanaf de bronpersoon met zijn/haar voorouders.
Daarvoor naar het profiel van de bronpersoon, klikken op 'Afdrukken' in de menubalk, en kiezen voor 'Voorouders'. Dan kiezen voor tabel, een aantal opties aanvinken, het aantal gewenste generaties instellen, en op 'Valideer' klikken.

Als u uw stamboomgegevens op een andere manier dan het standaardboek in boekvorm wilt publiceren, dan zult u het zelf moeten samenstellen in een ander programma.

U kunt uw stamboomgegevens die u op Geneanet heeft staan exporteren als een gedcom. U kunt die gedcom bewaren op uw computer, usb-stick of ander opslagmedium.
Een gedcom is overigens slechts normaal leesbaar te maken in een genealogisch programma.
Responder

Volver a “Vragen over accounts en Premium”