Responder

Ik slaag er niet in om een oud account te verwijderen

josboers
male
Árbol : Gráfico
Ver su árbol genealógico
Ik ben het wachtwoord van mijn oud account (komod7) vergeten en de optie "wachtwoord vergeten werkt niet.
Ik krijg het bericht "Er is een verzoek in afwachting voor de gebruikersnaam 'xxxxxx@yahoo.com'. Controleer aub uw email." maar in yahoo mail krijg ik geen bericht. Ik kan wel inloggen op "komod7" maar als ik het account wil verwijderen vraagt hij het wachtwoord dat ik niet ken. Bovendien krijg ik berichten dat het account gehackt is van mijn beveiligingssoftware

[e-mailadres verwijderd, juist ter voorkoming van spam en andere onvriendelijke acties]

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Als u uw wachtwoord niet meer weet, hoe kunt u dan inloggen ?

Uw account is niet gehackt. Niemand heeft verder enige baat bij het hacken van een lege genealogische account. Ik vraag me zelfs ook af hoe die beveiligingssoftware dat denkt te kunnen weten. Is die zelf wel te vertrouwen ?

Maar wat wilt u met die lege account doen ? Behouden of geheel verwijderen ?

josboers
male
Ver su árbol genealógico
Hoe ik kan inloggen ?
Als ik het userid "komod7" ingeef wordt het wachtwoord automatisch ingevuld, mogelijk door de browser.
Ik wens dit account volledig te verwijderen

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
O, dat soort systemen raad ik persoonlijk af. Op het moment dat iemand de beschikking over, of toegang tot uw computer zou krijgen, dan kan die automatisch overal op inloggen. Dat is dus niet echt veilig.
Wel handig voor u... maar tevens voor een eventuele hacker of 'lener' van uw computer'.
En ook weer onhandig, want na een gegeven tijd wet u het wachtwoord niet meer uit uw hoofd..

Ik zal de account op de lijst te verwijderen plaatsen, dan is die binnen 2 dagen verwijderd.

Usuario no inscrito (komod7)
https://haveibeenpwned.com meldt het volgende voor "xxxxxx@yahoo
  • .com"
Breaches you were pwned in
A "breach" is an incident where data has been unintentionally exposed to the public. Using the 1Password password manager helps you ensure all your passwords are strong and unique such that a breach of one service doesn't put your other services at risk.

Anti Public Combo List logo
Anti Public Combo List (unverified): In December 2016, a huge list of email address and password pairs appeared in a "combo list" referred to as "Anti Public". The list contained 458 million unique email addresses, many with multiple different passwords hacked from various online systems. The list was broadly circulated and used for "credential stuffing", that is attackers employ it in an attempt to identify other online systems where the account owner had reused their password. For detailed background on this incident, read Password reuse, credential stuffing and another billion records in Have I Been Pwned.

Compromised data: Email addresses, Passwords

Collection #1 logo
Collection #1 (unverified): In January 2019, a large collection of credential stuffing lists (combinations of email addresses and passwords used to hijack accounts on other services) was discovered being distributed on a popular hacking forum. The data contained almost 2.7 billion records including 773 million unique email addresses alongside passwords those addresses had used on other breached services. Full details on the incident and how to search the breached passwords are provided in the blog post The 773 Million Record "Collection #1" Data Breach.

Exploit.In logo
Exploit.In (unverified): In late 2016, a huge list of email address and password pairs appeared in a "combo list" referred to as "Exploit.In". The list contained 593 million unique email addresses, many with multiple different passwords hacked from various online systems. The list was broadly circulated and used for "credential stuffing", that is attackers employ it in an attempt to identify other online systems where the account owner had reused their password. For detailed background on this incident, read Password reuse, credential stuffing and another billion records in Have I Been Pwned.

Kayo.moe Credential Stuffing List logo
Kayo.moe Credential Stuffing List (unverified): In September 2018, a collection of almost 42 million email address and plain text password pairs was uploaded to the anonymous file sharing service kayo.moe. The operator of the service contacted HIBP to report the data which, upon further investigation, turned out to be a large credential stuffing list. For more information, read about The 42M Record kayo.moe Credential Stuffing Data.

Onliner Spambot logo
Onliner Spambot (spam list): In August 2017, a spambot by the name of Onliner Spambot was identified by security researcher Benkow moʞuƎq. The malicious software contained a server-based component located on an IP address in the Netherlands which exposed a large number of files containing personal information. In total, there were 711 million unique email addresses, many of which were also accompanied by corresponding passwords. A full write-up on what data was found is in the blog post titled Inside the Massive 711 Million Record Onliner Spambot Dump.

Pemiblanc logo
Pemiblanc (unverified): In April 2018, a credential stuffing list containing 111 million email addresses and passwords known as Pemiblanc was discovered on a French server. The list contained email addresses and passwords collated from different data breaches and used to mount account takeover attacks against other services. Read more about the incident.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nogmaals maar even uw e-mailadres uit uw bericht verwijderd ter voorkoming van spam en andere onaardige zaken.
Geneanet toont de e-mailadressen juist niet, omdat soort vervelende zaken tegen te gaan. Vermeldt het e-mailadres dan ook niet zelf in openbare berichten.

De melding die u toont gaat over uw e-mailadres, en dus absoluut niet over uw account bij Geneanet !
Het valt ook niet door derden te controleren mocht die gehackt worden. Alleen u zelf zult dan vreemde dingen kunnen ervaren binnen de account, maar dat blijkt niet het geval, want anders had u niet kunnen inloggen. Dat is namelijk het eerste dat ze aanpassen...

josboers
male
Ver su árbol genealógico
Bedankt voor je hulp en goede tips

Responder

Volver a “Informatie voor beginners, Veelgestelde vragen”